Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst til handelsbetingelser på webshop

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har netop startet en webshop og skal have udfyldt noget omkring leveringsbetingelser, handelsbetingelser og returbetingelser.

Jeg tænker det er vigtigt at dette er skrevet 100% korrekt og at alle oplysninger er inkluderet pga lovgivningen herom.

Får man en advokat til at lave denne tekst, eller findes der standard formularer man kan tilrette så de passer til ens egen virksomhed?

Ser frem til at høre fra jer


Vh,

Nicolai

Tilmeldt 31. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan helt sikkert komme langt via nettet, hvis man har sådan grundviden om jura, faldgrupper osv - men det ændrer dog ikke ved, at du som sælger er ansvarlig for, at dine betingelser er i orden, og at det er dig, som mærker konsekvenserne, hvis det ikke er tilfældet.

Eksempelvis lagde jeg mærke til, at vejledningen som du fik af Jacob ikke nævner, at det i dag er lovpligtig i forhold til forbrugere plyse, om der er et klagenævn, som der kan klages til, inkl. klagenævnets adresse og hjemmeside. Se evt. her vedr. oplysningspligter http://www.advokatkontoretrws.dk/index.php/info-og-nyheder/15-ny-forbrugeraftalelov-pr-13-juni-2014

Dertil kommer, at et individuelt sæt leveringsbetingelser tager udgangspunkt i dine behov og ønsker. Det skal dog siges, at der er en række regler, som man ikke kan fravige i forbrugerkøb ctr. erhvervskøb.

Jeg laver salgs- og leveringsbetingelser - og min pris vil ligge i størrelsesorden 7.000 ekskl. moms, så har du i hvert fald noget at sammenligne med, hvis du alligevel vil ud og undersøge, om en advokat skal hjælpe dig med.

Men ellers held og lykke med forretningen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)