Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag to steder (lønmodtager + egen virksomhed)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har min egen virksomhed, hvor jeg skal til at udbetale løn til mig selv via Danløn

Derudover så arbejder jeg 20-25 timer hos en virksomhed ved siden af.

Nu skal jeg til at køre min første løn igennem Danløn, og kan se den trækker fuldt fradrag - og det dur jo ikke, for så får jeg jo fuld fradrag begge steder = skattesmæk

Hvad gør man i sådan en situation? Kan jeg fjerne fradraget et eller andet sted? Via skat.dk, danløn? eller noget helt tredje?

På forhånd tak!

Mvh

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

NetGuru89:

Hvad gør man i sådan en situation? Kan jeg fjerne fradraget et eller andet sted? Via skat.dk, danløn? eller noget helt tredje?

Når du er i danløn skal du over på medarbejder-fanen og under e-indkomst feltet kan du ændre i rubrikken "ønsket skattekort type" fra hovedkort til bikort.

 

Så anvender den ikke dit personfradrag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

NetGuru89:
Jeg har min egen virksomhed, hvor jeg skal til at udbetale løn til mig selv via Danløn. 
Normalt bruges "virksomhed" om personlig virksomhed og der må du ikke bare bruge Danløn og i det hele taget udbetale løn med mindre du bruger VSO - ellers er det selskab og så er det helt som Jesper siger - du skal vælge at bruge Bikort frem for hovedkort. Det vælger du under medarbejderen når du laver din løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 62
Fra  Billig-Bredbånd.nu Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for svar - det er et IVS jeg har, så går ud fra at det er ok at udbetale løn - det har min revisor ihvertfald fortalt mig.

Jeg fandt en løsning i Danløn under "Skattekort", hvor jeg kunne vinge af i "Benyt kun trækprocent. Undlad fradrag" 

Så nu har jeg to indtægter på mit hovedkort, men kun i mit egent selskab er bruger jeg ikke i fradraget. 

Lyder det ok?

Mvh.

Brug for nyt bredbånd? Tjek min side www.billig-bredbånd.nu ud!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

NetGuru89:

Hej John,

Mange tak for svar - det er et IVS jeg har, så går ud fra at det er ok at udbetale løn - det har min revisor ihvertfald fortalt mig.

Jeg fandt en løsning i Danløn under "Skattekort", hvor jeg kunne vinge af i "Benyt kun trækprocent. Undlad fradrag" 

Så nu har jeg to indtægter på mit hovedkort, men kun i mit egent selskab er bruger jeg ikke i fradraget. 

Lyder det ok?

Mvh.

ja det lyder ret ok. Ret fordi du skulle ha valgt brug Bi-kort men resultat bliver det samme - Se om ikke du næste gang kan skifte til brug bikort 

Medarbejder foroven - skatte kort i venstre panel - dropbox - Ønske om ændring - og så genrekvirer bikort - så kan du bruge det og det er uden fradrag

I IVS er løn helt korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)