Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til USA

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger noget info om eksport fra DK til USA

Jeg kan sælge varen eks. moms da det er til eksport uden for EU.

Men hvad sker der når den kommer til USA, her er tale om salg til privatpersoner af bildele. 

Hvad skal de betale i USA hvis de har købt et produkt for 1.000 USD af mig. ? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Claus

Husk at du skal være eksportør registreret for at kunde eksportere varen.

De private kunde i USA vil blive opkrævet for evt. told evt. sale tax.  hvad toldsatsen er afhænger af den pågældende vares varekode og oprindelsesland.

Du kan få hjælp til toldsatser når du har produktets varekode (se toldtrariffen 2015) af eksportrådet under udenrigsministeriet.  Send en mail til eksportteknik@um.dk  så skal de nok hjælpe dig.

 

Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Hvis du ønsker en kort lektion i eksport til USA samt faldgrupper og fremgangsmåde så stik mig en PM / mail på info@nemshoppen.dk så skal jeg sende lidt materiale til dig.

Vær dog opmærksom på at der skal laves et utal at dokumenter, som man i de fleste tilfælde kommer nemmest omkring ved at betale sig fra det, men det afhænger af forsendelsestypen, er det almindelig styk gods (pakker) eller taler vi større forsendelser.

/Glenn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovbyen:
Vær dog opmærksom på at der skal laves et utal at dokumenter, som man i de fleste tilfælde kommer nemmest omkring ved at betale sig fra det,

Det kommer da helt an på om det er modtager der skal forestå indfortoldningen, i det tilfælde vil der ikke kræves andet end en faktura med pris og oplysninger om oprindelsesland samt HS koder.

 

 

Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre han betaler sig fra det skal der også laves ISF og AMS og de fleste kræver pakkelister udspecificeret, specielt hvis det bliver taget til kontrol.

Dog skal du have et 'Bond' i USA for at kunne file AMS.

Men som sagt, det handler om hvad han køber af dem som transportere varen.

I de fleste tilfælde vil man blot betale sig fra at en speditør laver dokumenterne, men hvis de ikke gør så hænger han på den.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)