Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan fortrydelsesret af bestillingsvarer omgås ved forbruger-nethandel?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 6. Nov 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Kajs MC Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i overvejelserne for at lave en webshop i min motorcykelforretning, hvor man kan bestille reservedele som bliver bestilt af os og dernæst sendt videre til forbrugeren. (Altså dropshipping ikke?) Men problemet er i min optik, at der måske er hundreder af tusinde varenumre (skruer, bolte, motordele, steldele, simmeringe, lejer osv) som vi får fra Yamaha, Honda osv, men som jeg frygter at kunden vil kunne fortryde og derfor sende tilbage til os. Så ender vi op med reservedele på lager, som vi får ret svært ved at finde en bruger til, da der findes så mange forskellige motorcykler og reservedele.

In short - Det er altså dropshipping af et high variety - low volume produkt, men hvordan kan fortrydelse/returret omgås med dansk lovgivning?

Jeg ønsker naturligvis ikke at snyde forbrugeren, men ønsker at lave en holdbar forretningsmodel hvor specielle reservedele ikke hober sig op.

Let's go!

/Kasper 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, 

Det er desværre ikke muligt at drive en dansk forretning, som sælger til private af masse produceret produkter, og så afvise retur retten. 

Den eneste måde jeg har set det være muligt, er ved specielt fremstillede produkter - altså hvis du engravede en ring med et navn - så kan den ikke med rimelighed afsættes til andre - og derfor kan du så i den sammenhæng afvise at modtage varen retur. 

Alternativt skal du måske holde dig på standen af varen, skal være den samme som da du sendte den (evt ubrugt) - således at du kan retunere den til din leverandør. Tag evt en snak med din leverandør, om hvad de selv gør i andre situationer. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 6. Nov 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Kajs MC Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Jensen:
In short - Det er altså dropshipping af et high variety - low volume produkt, men hvordan kan fortrydelse/returret omgås med dansk lovgivning?
det kan du ikke omgå. Det er standard vare - uanset high variety og kunden er ligeglad med at du vælger dropshipping og ikke er i besiddelse af varen

Det er problem i dropshipping også med low variety og højere værdi - at kunder returnere - ure - underbukser og pandelygter, til dropshipper, så måske har fået det leveret fra Italien - eller for de mange som importerer fra Kina som "dropship" ved at bestille per ordre og få det hjem - også der ryger tingene retur til deres eget lager.

Det skaber masser af "dumme" lagre rundt omkring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 6. Nov 15
Indlæg ialt: 15
Fra  Kajs MC Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan jeg kun forestille mig andre også har problem med… Tak for det!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)