Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hurtigere billeder med Kraken.io

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vore produktfotos er for store og loadtiden på vores webshop er for lang.

Vi har akut brug for at få minimeret vores fotos. Jeg har en ide om at svaret på min udfordring hedder Kraken.io - desværre aner jeg ikke hvordan jeg kaster mig igang med den.

Tanken om at skulle igang med at resize ca 1000 produktbilleder et for et, gir mig hovedpine - så hvis der kan laves en batch af hele dynen, og så lave en fast procedure fremadrettet, så bliver jeg så glad så glad

Vi har en Dandomain shop og ved ikke om den vil lege med Kraken.io.

Eller er der mon noget der er bedre, end sådan et søuhyre???

Mon der sidder noger her der ved ALT om Kraken (....eller noget andet), og som kan og vil hjælpe os videre???

På forhånd tak 

Christina & Claus

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ganske intet om Kraken.io (udover at jeg selv har overvejet det Smile) - men har du overvejet om DanDomain tilbyder en extension der kan komprimere billederne?

Til de fleste andre webshop-systemer (som f.eks. Magento) kan du købe en lang række extentions, som automatisk komprimerer alle billeder efterhånden som de bliver uploadet til shoppen. De fleste tilbyder også at de fra starten kan komprimere alle eksisterende billeder.

Alene det at få lavet en god komprimering vil i mange tilfælde give et enormt løft til hastigheden.

PS: Jeg ved intet om DanDomain :).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina,

Jeg ved heller intet om kraken.io, men det er ikke en DanDomain webshop du har. 

For mig ligner det umiddelbart http://bricksite.com/

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Deiborg - Cygnet:

Jeg ved heller intet om kraken.io, men det er ikke en DanDomain webshop du har. 

For mig ligner det umiddelbart http://bricksite.com/

Hvis det er stofrullen.dk du har kontrolleret, så ligger den da på et DanDomain registreret IP? Og der står DanDomain i kildekoden på websitet også?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke meget om Kraken.io da jeg hurtigt droppede det af samme grund som den, der giver dig hovedpine ;)

Hvis du bruger mac, vil jeg anbefale det lille program "ImageOptim". Det er drag n' drop og det optimerer lynhurtigt billederne uden at forringe billedkvaliteten. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina Mokvist:
Vi har akut brug for at få minimeret vores fotos. Jeg har en ide om at svaret på min udfordring hedder Kraken.io - desværre aner jeg ikke hvordan jeg kaster mig igang med den.

Kraken.io er rimelig simpelt at integrere med, men når du bruger en udbyder som DanDomain, så skal du have dem til at lave udvidelsen. Har du spurgt om de måske selv har en service der kan tilbyde det du mangler? 

Christina Mokvist:
Tanken om at skulle igang med at resize ca 1000 produktbilleder et for et, gir mig hovedpine - så hvis der kan laves en batch af hele dynen, og så lave en fast procedure fremadrettet, så bliver jeg så glad så glad

Igen, det er ret nemt at gøre det som en batch-operation for dine eksisterende billeder, men medmindre du kan få lavet integrationen hos DanDomain, så bliver det en manuel process du skal gennem hver gang du vil lægge nye billeder op.

Christina Mokvist:
Mon der sidder noger her der ved ALT om Kraken (....eller noget andet), og som kan og vil hjælpe os videre???

Selvom det er nævnt et par gange, så ligger der selvfølgelig en problematik i at du/I ikke selv kan udvikle et plugin/en udvidelse til jeres DanDomain shop.
Integrationen er forholdsvis simpel at lave, så måske du kan lokke DanDomain til at lave en udvidelse mod betaling, som kan arbejde med Kraken.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Vi er også på Dandomain platform, www.coaststore.dk  og har lavet hele procedure for alt i forhold til billeder, det vil sige lige fra at tage et produktskud, til fritlægning, ny baggrund ind, og batche filer så de passer til shoppen.

Skal du have hjælp til at sætte en batch op hjælper jeg gerne dig med dette så du kan køre samtlige billeder igennem på en gang.

Skal du have hjælp til dette er du meget velkommen til at skrive en PB til mig.

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe. Det tjekker vi lige!

mvh

Christinas

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Forstår din forvirring.... christinas.dk er en Bricksite-løsning (lidt endnu)...men vores anden forretning Stofrullen.dk er Dandomain :-)

Hilsen

Christinas

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dan

Tak for dine input. Vi batcher allerede i dag inden upload - men det er tilsyneladende ikke ffektivt nok.

Samtidig vil det jo være dejligt at springe over ved den lave ende af gærdet, når ca 900 fotos venter i shoppen.

Og hvis Kraken er så effektivt, som jeg har fået det beskrevet, så kan det tilsyneladende løse den opgave - men også være vors "batcher" fremadrettet. 

Jeg har fat i Dandomain as i write :-)

Hilsen

Christinas - Claus

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)