Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstand fra ”manden med ideen” !! det er mig der har guldet !!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

påstand:

Hvis man har styr på ideen, det visuelle og kan beskrive de nødvendige algoritmer for en web baseret platform eller app, så er ”manden med ideen” mere vigtig end web designerne eller diverse programmører der siger at ideen er ingenting værd og de skal have mindst 70% af butikken fordi de kan finde ud af at sætte diverse tegn i rigtig rækkefølge //”hello world”//…

Det må vel være evnen til at strukturere, validere og eksekvere der giver ideer værdi..  Hvilket alle projekt managere kan sikre uafhængigt om de kender de mindste detaljer i de ting der skal ske.

Ex:

Manden med ideen siger: hvis kunden trykker på den røde ”knap” så skal der vises et billede af kander

Det kan alle programmører (globalt) vel oversætte til deres; \\(.)(.)// symbol sprog..

 

Obs, jeg sidder lige pt og roder med en fed ide som jeg har arbejdet i lang tid på at beskrive efter ovenstående devise, og derefter skal have nogle programmører til at udføre (men ikke for 50% ejerskab)

 

Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Ideer er værdiløse ved manglende fokus på eksekvering, ikke fordi manden bag ikke lige kan sætte 01001100 rigtigt,,

mig bekendt klarede Martin Thorborg sig OK selvom han ikke er superskarp til kodning, men skide god til at holde tempo og få ideer.

 

God Weekend.

Vh John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Folk som Thorborg og andre ide folk gør ofte det rigtige, at de selv finansierer og ansætter folk. Der problemet opstår er, når folk finder ide og altid mener det da er verdens bedste - og nu vil ha nogen til at lave arbejdet mere eller mindre gratis

Jeg tror derfor sagtens en ide kan ha værdi - men så finansier den - sæt den igang uden at bede folk arbejde gratis, så slipper du for diskussion om 50/50 eller andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fuldstændig enig med John.

Enten giver man %-dele (høj risiko for programmør) ellers er det fast timepris (lille risiko for programmør). Din tilgang er lyder til at sidde og drømme ideer op er 'mere værd' end at eksekvere og få det sat i system. Hvis du drømmer ideer i 100 timer, og udvikleren udvikler i 100 timer, så er det vel rimeligt at det giver et partnerskab på 50/50.

Held og lykke - Må markedet bestemme andelens værdi! :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

John:
Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Ville du arbejde gratis? Nej Vel? Hvis man vil have arbejde udført må man betale den pris , der kræves eller finde nogen, der vil gøre det billigere

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

John:
Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Nu du nævner Thorborg, så synes jeg lige du skal se denne video fra ham:

Titel: "Den gode ide er ligegyldig"

Som jeg har skrevet mange gange herinde, også før Thorborg lavede den video, er en ide kun noget værd hvis den bliver ført ud i livet. Lige nu går der måske 500 mill. mennesker rundt med en god ide, men kun en lille brøkdel bliver til noget.

Det er fordi det oftest er sådan er ham med ideen ikke kan finde nogen der vil udføre hans ide gratis, fordi denne ikke selv har nogen hardcore kompetencer.

En programmør gider jo sjældent arbejde sammen med en person hvis eneste kompetence er at finde på en ide.

Vi har indgået i et par projekter hvor vi var udviklere og den anden part var ide-manden, men her havde ide-manden bare nogle sygt gode kompetencer på markedsføringssiden. Ikke den der slags "jeg tager mig af markedsføring", men den slags der hed mange års fuldtidserfaring med mange forskellige projekter og bevislige resultater.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

John:
Opkastet her kommer fordi jeg syntes nogle webfolk er blevet lidt for selvfede, og mange prøver at udvande ideens værdi.

Hvor ironisk. Som udvikler synes jeg selv at idé-magerne er blevet for selvfede fordi de næsten alle tror at deres idé er så god at de ikke behøver at betale de dygtige folk for at få dem lavet... 

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det, med udvikler briller, skal procentsatsen til udvikler afspejle risikoen. For det første er det jo nemt at tjene en del penge som god udvikler, så de timer der arbejdes på ideen mister man jo indtægt for. Det tab er man dog i en vis udstrækning villig til at tage, fordi gevinsten på længere sigt kan blive større.

Der hvor den helt store risiko ligger, er i om idemanden reelt kan eksekvere ideen den dag produktet er klar til kunder/brugere. Har idemanden ikke et CV med solide successer fra lign. projekter, er der en høj risiko for at idemanden ikke kan gøre projektet til en succes.

Hvis idemanden har succes fra tidligere startups, så tror jeg de færreste udviklere vil være betænkelig over at gå med i et projekt, og tage en risiko, og acceptere mindre ejerandele.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt med debat :-)
Jeg skriver intet om at ideer på "drømme" stadier er noget værd, for der er jeg enig, at drømme i 100timer er ikke så meget værd.

Jeg ville bare lige sige at programeringen blot er en tand i det tandhjul der gør projekter til succes, mens deres job er ikke værdifuldt hvis ikke marketing får kunder til butikken og sælgere får lukket salget..

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

John:
Jeg ville bare lige sige at programeringen blot er en tand i det tandhjul der gør projekter til succes, mens deres job er ikke værdifuldt hvis ikke marketing får kunder til butikken og sælgere får lukket salget..

Flere af mine bekendte har nu tjent mange millioner uden at bruge en krone på markedsføring. Det kommer helt an på hvilket marked man er i.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

John:
Jeg ville bare lige sige at programeringen blot er en tand i det tandhjul der gør projekter til succes, mens deres job er ikke værdifuldt hvis ikke marketing får kunder til butikken og sælgere får lukket salget..


Så sælg idéen først, find nogle der vil investere så du kan lønne nogle udviklere. Det er vel ingen sag for en dygtig idé-mager der kan markedsføre sin idé?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)