Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til salg i lille virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand har en lille virksomhed uden ansatte, hvor han derfor sidder med alle de opgaver, som han ikke betaler sig fra. Pt har han kun en revisor til at ordne regnskabet.

Virksomheden beskæftiger sig med sundhedsløsninger i virksomheder, bestående af massage, coaching, livsstilomlægning, kostvejledning og træningsrådgivning. Sideløbende har han private kunder til Personlig træning samt ovenstående ydelser.

Han er udpræget god til sit arbejde - men ikke til salg! Han har en barriere i forhold til kanvas-salg, og selv når han sidder med potentielle kunder er han ikke god til at få lukket aftaler eller fulgt op på begyndt salgsarbejde. Han har en del rigtig gode referencer, og mange gode private kunder. Men hans indtjening er mere ustabil med de private kunder, ligesom det er svært at kunne fakturere effektivt, da dagen ofte kan være "hullet". Han ønsker derfor én eller to virksomheder mere, hvor han typisk ville komme 1 gang om ugen.

Vi har talt om muligheden for at lave en aftale med en sælger, der på provisionsbasis kan skaffe ham nogle nye kunder.

Hvad tænker I - er det realistisk? hvad vil en sådan provision typisk ligge på?

Konstruktive indlæg og idéer er velkomne!

Tak!

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla,

Et rigtig stort problem for mange, at de ikke tør spørge efter salget.. Om det er frygten for et nej eller tanker man gør sig om hvad de nu tænker om ham, ved jeg ikke, men det er i hvert fald 100% sikkert at svaret altid er nej, når man ikke spørger. :-)
Hvorhenne i landet befinder I Jer?
Hvor stor skal aftalen/aftalerne være før det er relevant?
Du er meget velkommen til at sende en PM, hvis det er da jeg ikke er så meget på herinde, som jeg gerne ville. :-)

Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Camilla HDA

Først og fremmest vil jeg nævne, at jeg er vild med, at du søger råd i dette forum for at hjælpe din mand. :) Det er al ære værd.

Når det er sagt, så tolker jeg det sådan at han allerede har formået at lukke nogle kunder selv, så han kan altså godt — det er bare nogle gange, det glipper.

Selv er jeg vild med salg og har flere tusinde kanvasopkald i rygsækken. Hvis jeg skal plukke én ting ud, som er den allervigtigste, så er det at få en samtale i gang, hvor din mand spørger ind til kundens behov. Han skal være nysgerrig uden at der selvfølgelig skal gå Spørge-Jørgen i den. Men det fantastiske ved den form for dialog er, at kunderne altid fortæller, hvad de har behov for og hvad de ikke vil betale for etc. Dermed kan han meget nemmere sælge sig selv ind lige præcis dér, hvor de har behovet — eller han kan blot skynde sig at ringe videre til det næste lead.

Jeg har skrevet lidt mere om dette på min bloghttp://www.kanvassalg.dk/dit-lead-siger-ja-ja-ja-og-saa-nej-2/ 

Noget andet han kan dykke ned i er EFU-modellen — Egenskaber, Fordele og Udbytte, der gør at han begynder at han rykker hele samtalen over på kundens banehalvdel. Det virker!

Held og lykke med det. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)