Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopieret tekst på forum - er forumejer ansvarlig

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Men har du læst indlægget?

Der er ingen som argumenterer imod at fare frem som en alkoholiseret fodboldfan, hvis nogen stjæler dit indhold og benytter det i erhvervsmæssig sammenhæng - særligt hvis det er i direkte konkurrence med dig selv.

Det er bare ikke det som sats skriver. Han skriver at noget tekst han har skrevet er blevet kopieret ind på et forum af en bruger.

Jeg har selv oplevet det masser af gange, og uanset at man kan have ret til at få det fjernet, så bør man da lige overveje hvad hensigten med det er. Jeg har i hvert fald været glad for at noget jeg skabt har været godt nok til at andre vil dele det på et forum, og i tilfælde hvor der ikke har været kildeangivelse, har jeg nogen gange tilføjet den i et efterfølgende indlæg på pågældende forum.

Man sætter selvfølgelig selv sin grænse, min pointe var bare at man også kan gå i for små sko.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:

Men har du læst indlægget?

Der er ingen som argumenterer imod at fare frem som en alkoholiseret fodboldfan, hvis nogen stjæler dit indhold og benytter det i erhvervsmæssig sammenhæng - særligt hvis det er i direkte konkurrence med dig selv.

Det er bare ikke det som sats skriver. Han skriver at noget tekst han har skrevet er blevet kopieret ind på et forum af en bruger.

Jeg har selv oplevet det masser af gange, og uanset at man kan have ret til at få det fjernet, så bør man da lige overveje hvad hensigten med det er. Jeg har i hvert fald været glad for at noget jeg skabt har været godt nok til at andre vil dele det på et forum, og i tilfælde hvor der ikke har været kildeangivelse, har jeg nogen gange tilføjet den i et efterfølgende indlæg på pågældende forum.

Man sætter selvfølgelig selv sin grænse, min pointe var bare at man også kan gå i for små sko.

Nu ved jeg ikke, hvem du spørger, men jeg har læst indlægget, og ligeledes svaret på trådstarters spørgsmål...

På et forum gavner det næppe at fare frem med bål og brænd, men det giver heller ikke mening, at man bare stiltiende accepterer en krænkelse. For det ændre ikke folks adfærd, dvs så fortsætter de med at krænke uden tilladelse, og det gavner næppe nogens interesse.

Desuden giver krænkelser på forums uden kildeangivelse den problemstilling, at andre måske spørger den forkerte om tilladelse til at benytte en tekst, og hvis vedkommende lang tid efter ikke kan huske, at han/hun har kopieret teksten fra en hjemmeside, så kan ens tekst pludselig poppe op alverdens steder, og så går krænkelsen fra at være et lille problem, til pludselig at være et gigantisk problem, som kræver meget arbejde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)