Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto udlægsordningen ved 3. parts logistik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at benytte lagerhotel i stedet for selv at pakke og sende. Jeg bruger Post Danmark og bruger i den forbindelse "porto udlægsordningen"ifm med webshop til private kunder. Porto udlægsordningen er i øvrigt fint forklaret her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html

Mit spørgsmål er: Hvis jeg vælger at bruge et lagerhotel, som vil sende mine pakker med Post Danmark, d.v.s. på lagerhotellets aftale med Post Danmark, kan jeg så stadig bruge "porto udlægsordningen" ift mine kunder?

Er der evt. særlige regnskabsmæssige forhold jeg skal tage højde for ift at benytte min egen aftale med Post Danmark?

Mvh
Daniel

Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver lige igen, der må være nogen som kender svaret. 

"Hvis jeg vælger at bruge et lagerhotel, som vil sende mine pakker med Post Danmark, d.v.s. på lagerhotellets aftale med Post Danmark, kan jeg så stadig bruge "porto udlægsordningen" ift mine kunder?"

Det er som sagt pakker til private.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg ikke svarer  så der det nok fordi jeg ikke ved hvad der sker når man bruger lagerhotel. Forudsætningen for udlægsordningen er som beskrevet i  http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html  som jeg så har gjort en del klarere efter gennemlæsning.

Nemlig at man benytter en forsendelse der i indkøb for en er momsfri - feks. frimærker - eller vist nok også pakkepost via post danmark - At indkøbet af porto/udgiften til forsendelsen dermed er momsfri.

Jeg ved derfor ikke, om du, når du bruger det lagerhotel, får en regning for porto uden moms - eller ikke og om du derefter fakturerer din forsendelse til kunden uden moms - som udlægsordningen forudsætter.

Ved lagerhotellet det ikke?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)