Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding og drift selskab som IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal til at starte en konsulentvirksomhed, men jeg er i tvivl om jeg bør stifte et holding selskab.

Da jeg har haft tanker om at stifte andre projekt virksomheder, så tænker det ville være en fordel at stifte et holding fra staten af, men min kapital er ikke ret stor, så både holding selskabet, og drift selvskabet vil blive IVS selskaber, er der nogen der kender fordel og ulemper ved at drive virksomhed på denne måde?

Det skal lige sige, at min plan selvfølgelig er at omregistrer drift selskabet til et APS lige så snart at kapitalen er der.

BTW. dette er mit første indlægAmino, så bær venligst over med mig :)

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug søgefunktionen imens du afventer svar. Samme spørgsmål er svaret på flere gange.

Held og lykke

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv i sin tid stiftet et ApS, fik dog ikke rådgivning om holding strukturen.

Da IVS kom lavede jeg mit enkeltmandsfirma om til IVS via et holding IVS. Mit ApS er således også nu ejet af mit holding IVS.
Da mit ApS har et ret godt skatteaktiv kan alt overskud gå direkte i holding uden skat, de næste mange år.

Om du stifter med kr. 1,00 eller andet er ligegyldigt. Der er ikke de store ben i det. Jeg gjorde det selv, det hele.

Jeg er sikker på John Hannover kommer indover med sine virkeligt gode svar lyt, som vi andre gør, dertil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicholai:

1

både holding selskabet, og drift selvskabet vil blive IVS selskaber, er der nogen der kender fordel og ulemper ved at drive virksomhed på denne måde?

2

Det skal lige sige, at min plan selvfølgelig er at omregistrer drift selskabet til et APS lige så snart at kapitalen er der.

1 nej ikke andre bagdele end selve de bagdele selskaber kan ha i forhold til personlig virksomhed - skattemæssigt på visse områder og omkostningesmæssigt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html   Har din virksomhed risiko så er selskab ret oplagt - ellers er det bestemt ikke givet

Hvad holding angår, så er det let at stifte med,  hvis du er sikker på du vil ha det - ellers bare endnu en omkostning og adminstrationo - og ikke isoleret nogen forskel i form af skattebesparelse om du sparer op i selve selskabet efter selskabsskat  - eller du efter selskabsskat udlodder overskud til holding http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html

2

Overvej stærkt at låne til kapital i ApS fra start. Du skal regne med ca 10.000 kr i omk. når du skal omdanne som du vil

Læs for egen skyld min E-bog om IVS i alle fald, så du husker alle pligter og alt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

god vind med beslutningen  vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarende, så har jeg forstået det rigtigt, der er ikke ret store ulemper ved at oprette et holding?

Men jeg må jo se om jeg ikke kan finde kapitalen til at starte med et ApS, det er alligevel en god sjat penge jeg kan spare ved det.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicholai

Jeg er sådan set enig med kommentarer ovenover, du skal dog være opmærksom på at du selvfølgelig har en forpligtelse til at udarbejde årsregnskab til holdingselskabet lige såvel som du har i driftsselskabet, så den omkostning vil der være yderligere.

Held og lykke med det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Bilal Andersen Khatib:
Jeg er sådan set enig med kommentarer ovenover, du skal dog være opmærksom på at du selvfølgelig har en forpligtelse til at udarbejde årsregnskab til holdingselskabet lige såvel som du har i driftsselskabet, så den omkostning vil der være yderligere.
jep  og sambeskatningen i regnskabet kan godt for mange betyder at det ikke kan klares selv (klogt altid hvis man ikke er ekspert at bruge hjælp) men sambeskatning osv - indbetaling af acontoskat osv - gør det ikke mindre kompliceret eller bare som to ens selskaber - 

Husk også at den lovpligte arbejdsskadeforsikring skal ha begge CVR med på policen - og det KAN gøre den lidt dyrere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicholai:

Mange tak for svarende, så har jeg forstået det rigtigt, der er ikke ret store ulemper ved at oprette et holding?

Men jeg må jo se om jeg ikke kan finde kapitalen til at starte med et ApS, det er alligevel en god sjat penge jeg kan spare ved det.

Jeg har snart en del virksomheder på samvittigheden :-) Og kort sagt pr. virksomhed jeg har været ejer af, har jeg brugt et minimum af 10-15.000 kr / pr år til enten årsregnskab, indberetninger eller nødvendig rådgivning. 

Dvs - som tommefinger-regel skal du regne med at stifte et ivs-holding koster dig mindst 10.000 kr ekstra. 

Jeg har lige forsøgt at forklare det i et hurtigt videosvar: 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)