Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg købe ting og udleje dem uden producentens accept?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg ville meget gerne starte en lille virksomhed hvor jeg køber en række hverdagsting, som folk ikke bruger særlig tit og derfor kunne have en interesse i at leje. Fx køkkenudstyr eller andet. (der ville også være mulighed for at købe tingene)

Her er producenterne sikkert ikke så interesseret i at jeg udlejer deres produkter, idet det kan lede til færre salg. Men har jeg ret til at udleje deres produkter eller hvordan ser det ud juridisk ?

Mvh Michael

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ikke noget problem med at udleje produkter, som du har købt i forhold til at producenterne evt. ikke kan lide dette.

Derimod vil du som udlejer jo bære et ansvar i forhold til lejer i forhold til produktsikkerhed, mangler osv, hvor det ikke er sikkert, at du kan gå tilbage til producenten mht. at friholde dig. Og da du køber mhp. erhvervsmæssigt salg, så kan sælger eks. fravige købeloven.

Hvis det er udleje til forbrugere, så gælder der efterhånden omfattende oplysningspligter, som gør, at du skal huske at få lavet et sæt lejevilkår, som opfylder dette.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar - det var også det jeg mente, men kunne heller ikke finde noget om det. Jeg må så arbejde videre på at få formuleret lejevilkårene.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)