Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan indberetter jeg til skat?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har startet min egen enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg fremstiller smykker. 

Virksomheden er startet d. 15.09.2015.

Indtil videre har jeg kun haft udgifter. Disse udgifter har været til køb af materialer. Beløbet er 11000 kr. 

Hvor skal jeg indberette dette henne? Der er både en TastSelv til privat og erhverv på skats hjemmeside.

Hvis det er under privat, hvilken rubrik skal jeg så udfylde? Jeg har på nuværende tidspunkt kun tænkt mig at skrive 0, da jeg ikke ved hvad beløbet ender på inden årets udløb.

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du udfylder forskudsskema med dit forventede resultat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/forskudsopgrelsen-2014.html - og det er udvidet forskud du skal bruge - har du ikke det - skal du have fat i skat. Som enkeltmands er det i tast selv privat

Fint nok at holde 0 til videre

Du ved godt, at materialer ikke som sådan er en omkostning. Det er de når du har solgt et smykke og materialerne - og smykket er faktureret - men til da har de værdi - enten som materialer på lager - og det er lige så godt som penge i bank - værdien af lager skal flyttes fra udgift (en reguleringskonto uden moms da du jo kun skal flytte værdien til indkøbsværdi og ikke momsen af købet) ned til lager i status

Har du lavet halvfabrikata  - eller smykker af dem vil de jo stadigt som minimum ha lagerværdi som materialer - eller som halvfabrikata - men det er lidt mere besværligt at håndtere. 

Det er mere for, at du ikke tror du har et underskud - bare fordi du har vekslet f.eks. penge til guld og andet materiale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense C
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Jeg forstår hvad du mener med at materialerne ikke er underskud. God pointe.

Hvad så med udgifter til et smykkekursus, og udgifter til redskaber til smykkefremstilling ? 

Hvad med moms? Skal jeg have moms tilbage for de materialer jeg hae købt? Jeg mener der skal indberettes hvert kvartal. På tastselv erhverv er der en sektion omkring moms, jeg går ud fra at der skal udfyldes derinde? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Hvad så med udgifter til et smykkekursus, og udgifter til redskaber til smykkefremstilling ? 

kursus - gråt område - normalt er der ikke fradrag for kursus der giver ny viden - men for noget der bygger videre på en eksisterende ægte uddannelse - Der skal mere viden til og da der ikke er facitliste, så kan et skriftligt konkret svar fra skat være løsningen. Bare at ex tage kursus i at lave smykker - trække det fra som startomk. ville ikke gå i alle fald (som en elektriker heller ikke kan trække sin elektriker uddannelse fra hvis han bliver selvstændig.

Redskaber så længe de koster under 12.800 kr ex moms er udgift - og ejes så af firmaet og skal købes ud ved lukning

Moms skal du indberette efter hvert kvartal her i begyndelsen (i år og næste). Det sker med medarbejdersignatur på skat.dk under punktet moms, og så får du købsmoms retur, forudsat du har dit CVR nr tilknyttet en bankkonto som NemKonto.

Er det dig der skal af med moms, så bør du tilmelde automatisk betaling - eller vente med at indbetale til max 5 dage før fristen,

Overvej min e-bog - Personlig virksomhed som linket her - den vil gi dig en masse god viden, inkl. moms og skat og meget meget mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tillykke med virksomheden. Det lyder som et super spændende projekt!

Lad mig endelig høre, hvis du får brug for en bogholder til at klare det praktiske omkring bogføring, moms samt årsregnskab

Det er relativt hurtigt at gennemgå, og så er du sikkert på at få indberettet det rigtige Smile

Vh. Daniel Schmidt

ds@bschmidt.dk

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)