Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have et fuldtidsjob, når man opretter et IVS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg står lidt med et spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på nogen steder, men når jeg nu vil oprette et IVS og stadig har mit fuldtidsjob ved siden af, vil det have nogen indflydelse?

Kan jeg fortsætte med at have mit fuldtidsjob ved siden af min egen virksomhed?

Vil det påvirke noget som helst, hvis det nu sagtens kan lade sig gøre?

Håber på i vil hjælpe, på forhånd tak!

mvh mads dahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet lovmæssigt mod det. Der kan være noget i din ansættelse som siger du ikke må, at du skal bruge "din fulde arbejdskraft på jobbet" eller lignende, men ellers er der ikke noget i vejen.

Du vil ikke kunne få dagpenge ved ledighed normalt uden at skulle lukke

Overvej om det er IVS rent faktisk, eller om du er bedre tjent med personlig enkeltmands http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og er det IVS - så læse min E-bog om IVS med stiftelse i link, omkostninger og regler ved drift - huskelister - skat og moms

Mange IVS er startet uden ting er 100% gennemtænkte, fordi det virker billigt - fint med selskab - og let 

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John, jeg vil gå igang med dit læse stof der!

Mvh Mads, god weeken

Tilmeldt 25. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er vi både min kæreste og jeg der skal starte det op, ville det så være smartes, for at undgå den arbejdsskadeforsikring (eller har jeg misforstået noget), at jeg alene starter det op? Eller kan jeg man godt stadigvæk have det enkeltmands firma selvom vi er 2 der stifter? den kunne jeg ikke helt gennemskue. 

Nu skriver du det ville være smart med en erhverskonto, men samtidig at man ville kunne lave private hævninger på den konto hvor ens firma står, hvordan skal den fortolkes?

Løn, der vil jeg kunne udbetale alt det overskud vi laver (f.eks.) også vil der blive betalt alm. personlig skat af beløbet (de 39%)? 

mvh mads dahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmands er . enkeltmand og kun en - ellers er det et I/S

I personlig virksomhed I/S er der ikke krav om forsikring - med mindre I kun har ET og du ansætter hende -. i IVS skal alle ejere være dækket af lovpligtig arbejdsskadeforsikring

Du kan have personlig konto men banken skal tilknytte dit eller jeres CVR til den - og om de vil det må du checke

Jeg synes I skal sætte jer meget mere ind i virksomhed eller selskab, hvad der er bedst, forpligtelser og andet, frem for at skyde med sprede hagl i håb om at få alt her. Det er langt mere kompliceret end mange tror faktisk, specielt hvis man ikke har sat sig in i reglerne

Løn - ja alt overskud kan udbetales og skat ca 43% faktisk - i personlig virksomhed er det skat af overskud og ikke løn

Det hele - selskab - virksomhed - løn - hæve- skat moms - forpligtelser er med i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

Det her er så stor en beslutining, at I enten skal tygge jer ind på det hele selv, eller ofre en rådgiver til opstart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)