Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Low-budget proof-of-concept på it-løsning ønskes!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg sidder og er ved at specificere et koncept med en tilhørende it-løsning som jeg ønsker udviklet.

Teknisk er 80-90% af it-løsningen i sig selv, hverken "banebrydende eller unik" - det vil sandsynligvis være standard programmel/komponenter for de fleste udviklingshuse at implementere den del.

Inden at konceptet når sin endelig form, så vil jeg gerne køre en proof-of-concept på koncept+it-løsning for at vide i hvilken grad det kan bære. Hertil ønsker jeg en  tynd beta version af it-løsningen som hverken skal være  fancy eller "dyr". ;) Beta versionen skal omfatte den del (80%-90%) som jeg antager er standard programmel og derfor burde være low-budget at udvikle/implementere.

Er der nogen som har nogle anbefalinger/erfaringer med hvordan man aftaler priser med udviklerhusene på den slags prototypeudvikling? Ikke noget med lange kontrakter fra a-z, men mere en aftale+pris og mulighed for at trække stikket på løsningen hvis det alligevel ikke bliver aktuelt.

Er der nogen som konkret kan anbefale nogle (kvalitets) løsningsleverandører så siger jeg mange tak! :-)

 

Det skal lige siges, at der IKKE er tale om en klassisk web-shop løsning med salg af specifikke varer, men stikordene til it-løsningen er dog: web, smartphone/tablets, qr- scan

 

god weekend FK

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Felix

Vi arbejder meget med "proof-of-concept" - eller rettere, den måde vi normalt køre sådan nogle udviklings-projekter på, er at vi arbejder i Sprints.

Sprint 1, er mange gange netop sådan et proof-of-concept, hvor vi kun har udviklet "grundstammen" i løsningen.

Den måde vi gør det på, når vi har den slags projekter, er at vi sætter os sammen og diskuterer hvad det er du skal have lavet, og hvad de 80 % består i. Det får du så en fast pris på. På den måde kan du nemlig "trække stikket" hvis det er relevant, eller måske få drejet dit koncept i en lidt anden retning, hvis det er det du har behov for.

Du skal være velkommen til at give mig et kald på 3053 1351, så kan vi lige tage en snak om hvordan vi vil kunne hjælpe dig her

God Weekend

Morten Nielsen

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

felixk:
Er der nogen som har nogle anbefalinger/erfaringer med hvordan man aftaler priser med udviklerhusene på den slags prototypeudvikling?

Generelt vil jeg sige, at jo bedre du gør dit forarbejde, jo større er chancerne for at du får en pris der holder. To ting jeg anbefaler dig at forberede er:

  • Wireframes af systemet, som viser skitser af skærmbilleder, funktioner etc.
  • Milestone plan

Der findes programmer til tegne wireframes, men håndtegnede skitser på papir kan også bruges. Jo mere detaljeret og præcise disse wireframes er, jo nemmere er det for en udvikler at danne sig et overblik over opgavens omfang.

Lav en milestone plan, hvor du bryder de forskellige funktioner ned i milestones. Milestones kan være baseret på funktioner, menupunkter eller lign. (svært at give mere konkrete bud uden at kende dit produkt/projekt). Du kan evt. aftale med udviklerne at der falder betaling efter gennemførelse af hver milestone. Hvis projektet brydes ned i mindre bider som udføres en efter en, er det nemmere at styre økonomien i det, og du kan nemmere trække stikket hvis nødvendigt.

Som udvikler er det faktisk også nemmere at arbejde på den måde, for så er der en tydeligere forventningsafstemning med kunden løbende.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:
Vi arbejder meget med "proof-of-concept" - eller rettere, den måde vi normalt køre sådan nogle udviklings-projekter på, er at vi arbejder i Sprints.

Morten var hurtigere på tasterne end mig, men han siger nogenlunde det samme Smile

Tilmeldt 24. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - både her i tråden og i mailen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)