Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et CVR. 2 virksomheder - årsopgørelser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg håber i kan hjælpe/vejlede..

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og driver et foretageen.  Jeg ønsker at starte et mere, men hvordan gør jeg mht. regnskabet? et cvr. Men to forskellige regnskaber. Mit spørgsmål er - hvad med årsopgørelsen?

Mvh Christian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian ahrens:

Jeg ønsker at starte et mere, men hvordan gør jeg mht. regnskabet? 

Det er meget smag og behag om man vil have to regnskaber eller et fælles. Tror de fleste vurderer det ud fra om de to aktiviteter er ens eller helt forskellige. Men der er ikke nogen regler som foreskriver hvad du skal gøre med regnskabet, du kan selv vælge!

 

Måske kan en del af dine overvejelser gå på hvad du har tænkt dig at gøre med bogføringen, er denne del op i hver sin aktivitet eller måske adskilt i samme bogføringskredsløb.

Christian ahrens:

Mit spørgsmål er - hvad med årsopgørelsen?

På den udvidede selvangivelse indberetter du overskud/underskud (evt. virksomhedsskatteordning) samlet uanset hvor mange regnskaber/cvr-numre du har. I forhold til regnskabsoplysningerne på selvangivelsen så indberettes de som udgangspunkt pr. CVR-nummer, så uanset hvad du vælger overfor angående antallet af regnskaber, så skal de lægges sammen når du indberetter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian ahrens:

Hej alle

Jeg håber i kan hjælpe/vejlede..

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og driver et foretageen.  Jeg ønsker at starte et mere, men hvordan gør jeg mht. regnskabet? et cvr. Men to forskellige regnskaber. Mit spørgsmål er - hvad med årsopgørelsen?

Mvh Christian

er det for at kunder skal kunne se dig som to helt forskellige - Kan du ikke klare dig uden - for det er adm. besvær - specielt hvis du også vil ha to separate momsnumre

regnskabsmæssigt er det - den to momsnumre, jo mest for dig selv, og der findes regnskabsprogrammer hvor bogføringen kan indrettes så du kan dele alle konteringer eller konti op så du får to regnskaber ved ET klik - Årsopgørelse er i alle fald kun ET - nemlig sammenlagt i personlig virksomhed, men jeg ville gå langt for at undgå to regnskaber og to moms specielt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)