Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er 14 år og ved ikke hvor jeg kan få lavet tøj fra

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg hedder Gustav jeg er 14 år gammel og jeg vil gerne starte med at være iverkærsætter jeg har lavet nogen designes på computer men nu mangler jeg bare et godt sted hvor jeg kan få tøjet. Min far er selv iværksætter og giver mig penge men han siger jeg selv må komme rigtig igang så jeg mangler bare et godt sted at kunne få tøj fra 

Mvh Gustav

Tilmeldt 24. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Apr 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kontakte systuer rundt om i verden. De fleste tøjfirmaer får lavet deres tøj i Indien, Kina, Polen og Bangladesh. Brug Google. Du kan også kontakte nogle danske, for at prøve det af. Det er bare dyrere. 

Tag evt. med til modemessen i København. I Bellacenteret er der en hal, med engrosfirmaer. Så viser du dem dine design, og de kan vise dig om de kan klare det.

HUSK send aldrig penge, før du ser hvad de kan og om de er seriøse. 

Held og lykke :-)

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gustav. 

Du starter ungt:) 

En ide er at beskrive nærmere hvilken type tøj du laver - der er stor forskel på om det er en polo eller strik trøje, sportstøj eller jeans.. osv. Dette er produktion af forskellige typer fabrikker og forskellige metervarer.

Der næst vil det have interesse at kende til hvor mange styk du påtænker på første ordre - skal du bruge en fabrik - kan det svare sig at producere billigt langt væk grundet fragt eller skal du bruge en systue hvor du selv kan tilse produktion. 

Beskriv dit projekt mere detaljeret så vil det rette sted finde dig. 

Mvh Mikkel

http://www.mwcreation.net

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gustav

Fedt, at du har lyst til at prøve at lave dit eget tøj!

Men, jeg véd, at det er MEGET dyrt at få syet sit eget tøj, fordi man ofte skal købe store partier før det kan betale sig.

Jeg vil råde dig til at begynde med at 'øve' dig med en lidt billigere løsning. Jeg synes du skulle prøve at designe nogle fede t-shirts på din computer, som du kan få trykt/lavet af nogen af de gode mennesker, der er her på Amino. Derefter skal du jo så se, om du kan sælge dem - og dét er faktisk det svære - men ikke umuligt, hvis altså dine t-shirts er fede (og kan købes til en nogenlunde god pris).

Når du så forhåbenligt har solgt dine 100 første t-shirts, så laver du nogle flere - og flere designs og finder flere, som vil købe dem; - og samtidigt lægger du penge til side (lad være med at bruge dem allesammen på cola og damer ;) - og efterhånden som du får flere kunder og flere penge, SÅ kan du måske begynde at få syet dit eget tøj.

Bare hvad jeg umiddelbart synes kunne være et godt råd til dig..

Supermeget held og lykke med projektet! Smile Yes

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil opleve at du skal kunne optræde som virksomhed for at få det til at fungere - både at få nogen til at levere - og for overhovedet f.eks. at måtte købe noget til noget som helst andet end helt privat brug - fra uden for EU (kræver registrering)

Det kan du ikke som 14 årig hvor du jo ikke kan forpligte dig overhovedet. Din far skal ind i billedet så - hans firma eller hvad han har - virksomhed eller selskab skal ind i billedet for at du overhovedet kan finde en leverandør  få en shop - betalingsløsning osv. Tidl. som 15 år kan man få dispensation, men tag det med din far 

Lidt links du kan læse om det at være under 18 og ville ha firma http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Pjevs:
Du skal kontakte systuer rundt om i verden.

Prøv dog at vær lidt realistisk, en knægt på 14  år vil aldrig kunne blive moms eller importør registreret. 

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 73
Fra  TrueKasual Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Smider lige en liste op med de steder jeg er faldet over hvor du kan skaffe dig "label free" tøj + smider også nogle stykker på der enda kan trykke dine designs for dig:

- Tex-tryk.dk (Har både tøj og kan trykke)

- Stormtextil.dk (os tøj og trykkeri)

- Uniscorp som en nævnte oven over ;)

- Fire-label.co.uk (kun plain "label free" tøj)

- Fruit of the loom (En af de store på markedet der fører tøj)

- American apperal (Vist den største og mest anerkendte spiller på markedet indenfor basis wear.. Tror jeg)

- Spreadshirt.dk (En hjemmeside der lader dig smide designs på tøj og hvor du får en hvis andel pr. solgte varer - Du kan også godt købe hjem og selv stå for hjemmeside/salg/pakning og forsendelse etc. hvis du ikke gider deres shop)

- Funtex.com (Sælger kun basis tøj)

- Unbrandedclothes.co.uk (sælger også kun tøj)

Det er ihvertfald mange af de større hjemmeside der tilbyder enten tøj eller tøj+trykkeri ;) Der er ihvertfald lidt du kan kigge på og få et bedre overblik over den verden du begiver dig ud i.

Held og lykke med dit projekt, håber da det bliver til noget og glæder mig til at se dit tøj på et tidspunkt ;)

MVH

Steffan

P.S. Skulle du have andre spørgsmål er du altid velkommen til at smide en E-mail på Truekasual@gmail.com  :)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, Steffan - 5 stjerner fra mig Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Gustav

Som nogle af de 'voksne' og meget kloge folk her på Amino nævner, så KAN du faktisk ikke have din egen virksomhed, når du er 14 år.

Så, snak med din far om han vil hjælpe dig.

Og, som jeg tidligere skrev, så vil jeg råde dig til at starte med f.eks. at designe nogle t-shirts og prøve at finde ud af hvordan du sælger dem - fordi der er ikke nødvendigvis nogen stor økonomisk risiko forbundet med det.

Så kan du jo prøve på at vokse dit firma størrer - og måske en dag blive verdenshersker Wink

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)