Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af instagramfollowers

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner og jeg har et lidt abstrakt spørgsmål, som vi godt kunne tænke os, at ligge lidt op til debat...

Vi står i den situation, at vi skal videresælge en Instagramprofil med 100.000 følgere. Profilen er stærkt segmenteret indenfor fitness og tattoo.
Hvordan ville i vurdere værdien heraf?

For den rette virksomhed, er der kæmpe værdi i, 'gratis' at kunne markedsføre sig til 100.000 segmenterede følgere hver evig eneste dag.

Vi har fået et bud på 1 kr. pr. følger... er det meget ved siden af?

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtig forstået du/i? Har fået et bud på 100.000kr?

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det virker som et rigtig fint bud og jeg ville tage i mod det uden at tøve.

Instagram er jo netop begyndt at introducere annoncer på deres platform og måske folk fremadrettet bliver mere immune overfor opslag af markedsføringsmæssig karakter og derved vil værdien af hver enkelte følger falde. Lidt ligesom det er sket med Facebook-sider hvor man for et par år siden kunne tjene mange penge på at have en side med 100.000 følgere, men den dag i dag er en sådanside vel knap et par tusind værd.

Men det er naturligvis utrolig svært at prissætte.

Jeg ville synes en fair pris ville være, hvad i selv kan tjene på, at drive siden i ét år. Lad os sige, at i får 2.000 kr for at reklamere for et produkt på jeres side og det gør i én gang om ugen (for at det ikke skal være for meget spam). Så tjener i  ca 100.000 kr. på et år. og derved er prisen fair :-)

Mvh

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange af disse følgere er "rigtige" følgere, som liker/kommenterer? Har i 100.000 følgere men ikke får mere end 1-200 comments og et par tusinde likes, selv på gode billeder, ville jeg nok regne værdien lidt mindre. Men umiddelbart lyder 90-100.000kr som et realistisk bud. Spørgsmål er så, om nogen ville kunne se værdien i at overtage en "genrebaseret" Instagram side med allerede oprettet fanbase. :)

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1 kr. pr. følger er et fint bud, hvis følgerne er skaffet dynamisk.

I kan presse citronen og prøve med 2 kr. pr. stk.
Men når man giver et bud, er det som regel det man er villig til at give.

Er i tilfredse med 100.000,- ?
Tror i andre foreløbig byder mere end det ?
Hvor meget tjener i NU på at drive profilen ?

Sælger de den så videre til det dobbelte er det fordi de havde netværket til det og det havde i ikke.
I det mindste fik i en bid af kagen og et klap på skulderen!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)