Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan undgår jeg dansk moms ved salg i USA via min virksomhed i Danmark?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ravn:
Nu har john Co hvis gjort det hele lidt uoverskueligt ;-)
sure gamle mand

Uroligt man skal kaldes gammel og sur, bare fordi man pointere at det I skriver virker rimeligt uoverskueligt og langhåret tilmed er noget af det direkte forkert!  

Efterhånden kommentere du på alle indlæg her på Amino - uanset om du har den fornøden viden eller ej, men du må jo åbenbart have et meget stort behov for konstant at skulle manifestere dig.  I denne tråd bidrager du jo men direkte forkerte oplysninger. 

"Som dansk sælger vil du ha dansk skatte og momspligt som jeg ser det. Du kan ikke fakturere uden moms til privat i USA -" 

 

Hilsen

Ravn

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er din tone ravn jeg beskriver - i mange tråde - men fred med det. det som var godt her var jo Whiskey som jo givet ret korrekt peget på den problematik vi andre overså - at der givet skal noget registrering til i USA med USA local tax - Naturligt nok, ellers kunne jo alle USA folk etablere dansk IVS og så lade produktion ske i USA og sende direkte fra USA til USA til privatforbrugere - Det er jo ikke så anderledes end i EU. Det var jo faktisk vigtigt for trådstarter der godt vil spare kunden for al form for moms (og som får et vist adm. problem) 

Det roste jeg Whiskey for og uddybede lidt for trådstarter - og der er der ingen grund til at være sur over synes jeg - Holde god tone synes jeg man skal (og det kan du jo så sige jeg ikke gør når jeg svarer surt - men nu havde du et par gange på en dag været ganske så voldsom Big Smile Fred med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvor du sender fra og til, nogle stater har moms på internet salg over stats grænser, for at gøre det lettere for dig selv kan du oprette feks et selskab i Delaware. 

Jeg har selv tidligere solgt varer i USA, fra mit danske selskab via en international side, hvor selskabet var hjemmehørende i Danmark og varene sendt fra en leverandør i Usa. På det tidspunkt var der ikke moms/vat ved internet salg internt i USA.

Jeg tvivler på at du skal have en eller anden speciel moms/vat på fordi du er et dansk selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Bryan Johansson:
Det kommer an på hvor du sender fra og til, nogle stater har moms på internet salg over stats grænser, for at gøre det lettere for dig selv kan du oprette feks et selskab i Delaware.
 jeg TROR det at skulle ha selskab i USA vil ses som overkill for trådstarters behov

Men ja - delaware nævnes jo ofte for skat - Her også en fornuftig gennemgang http://martensen-wright.dk/wp-content/uploads/aritikel-etablering-af-datterselskab.pdf 

Ved du Bryan - om der er mulighed for IKKE at skulle gennem filial eller i alle fald registrering for local tax hvis man skal kunne sende fra USA produktion til USA privatmodtager - og vel i øvrigt så - uden Amerikansk selskab - gerne ville fakturere fra Danmark  - Ved nogen om den kan klares?

(Et USA firma ville jo heller ikke tilsvarende kunne fakturere en dansk privatperson og så lade produktion ske i Danmark med faktura uden moms fra USA - og dermed kunne levere ting til private helt uden moms tilkom fra hverken DK eller USA)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)