Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavet en hjemmeside til en, skal jeg betale moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


(hvis) jeg laver en hjemmeside til en, og tager fx 5000 kr for den. Og jeg har lavet en faktura, hvor der står 5000 kr og 0 moms.
Er det okay? Eller skal der betales moms?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætterny:

Hej


(hvis) jeg laver en hjemmeside til en, og tager fx 5000 kr for den. Og jeg har lavet en faktura, hvor der står 5000 kr og 0 moms.
Er det okay? Eller skal der betales moms?

Mvh

hvis du ikke er momsregistreret  så er det helt OK og uden moms. Hvis du er momsregistret skulle der naturligvis moms på dit salg

Hvis du er CPR person og har solgt til anden CPR person, så bør denne betale via netbank og du skal angive overskud i rubrik 15 - hvis du er CPR og har solgt til en der har firma CVR så skal denne indberette ydelse og betalingen til skat på dit CPR nummer og der indberette bidragspligtig B indkomst - og du vil se beløbet i rubrik 12

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger som CPR. Person til en med virksomhed.

Skal jeg gøre andet end at lave en faktura hvori der står at jeg har fået betalin på 5000 UDEN moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætterny:
Jeg sælger som CPR. Person til en med virksomhed.

Skal jeg gøre andet end at lave en faktura hvori der står at jeg har fået betalin på 5000 UDEN moms?
ikke ud over at kontrollere, at beløbet så står på selvangivelsen som med i rubrik 12 og er korrekt- Er det ikke det, er det din pligt at gøre firmaet opmærksom på manglende indberetning - og ellers at angive det selv i værste fald i rubrik 15

Du kan jo gøre betaler opmærksom på at han/hun skal indberette som bidragspligtig B indkomst honorar - det er lovkravet - hvis det er en ny CVR som ikke kan reglerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for dit svar.

Er det korrekt at jeg ikke skal betale noget? Altså til skat eller noget som helst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

iværksætterny:
Er det korrekt at jeg ikke skal betale noget? Altså til skat eller noget som helst?
nej - det blvier jo indberettet som B-indkomst og skat falder så - 8% hvis du har fradrag tilbage og 43-44% hvis du har brugt dit fradrag på andet. Der er skat på al fortjeneste - i dette fald på dit Honorar som SKAL indberettes

Du skal ikke selv betale noget - det trækker skat - og vil du undgå en rente på det ved først at få det trukket næste år, så kan du skrive det i forskudsskemaet - så trækkes det i år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hva hvordan skal det forståes hvis en person tager timeløn for at lave en hjemmeside skal der så også betales moms af det ? altså foruden det normal firmaskat? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal aldrig tænke moms hvis du ikke er momsregistret. Laver du som CPR alm person timeløn for et firma så skal firmaet indberette det til skat og er er intet med moms

Har du CVR og er momsregistreret så skal du lægge moms oven i dine priser - og den moms betaler din kunde. Du betaler ikke "firmaskat" eller anden skat af din moms Du opkræver den fra din kunde, som trækker den fra igen hvis denne er momsregistreret

læs begynderstof om moms https://johnhannover.blogspot.dk/2017/03/moms-for-begyndere.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)