Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis arbejde.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. (Dette er mit første indlæg - så i må bære over med mig.)

Jeg har et måske simpelt spørgsmål: 

Min ven har lige startet en butik, og jeg har hjulpet lidt til, da jeg kender lidt til gamet inden for opstart af virksomhed. Nu er butikken åbnet, og primært vil han ikke have nogle ansatte til at starte med. Jeg har sagt at jeg gerne vil hjælpe ham med at stå i butikken, hvis det hele brænder på (1-3 gange om måneden). Jeg forventer ikke at få udbetalt noget for det, da jeg ved at han ville gøre det samme for mig, der er altså tale om en "vennetjeneste". Skal der være en kontrakt på det? Hvad gør vi hvis Skat dukker op og har mistanke om, at jeg arbejder sort? Det skal siges at jeg har en reel indkomst vær måned, men er det nok til at overbevise Skat om at det er en tjeneste og ikke et fast arbejde?

Vh. Rasmus

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh spændende emne faktisk..

Jeg følger lige med, og skyder ind med at det nok er en god ide at have en eller anden form for bevis.. Jeg har ikke oplevet det selv, men har hørt om en virksomhed der blev tjekket fra A til Z af skat, netop fordi de gjorde det samme. Det var åbenbart ikke en sjov omgang så vidt jeg kunne forstå..

Men ja, her er nok nogle der har styr på regnerne *host* John *host*, som kan fortælle dig præcist hvad der skal ske.

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Jeg har en ven som er tømre og jeg køre nogle gange med i hans firma bil når vi skal ud på hans værksted og jeg hjælper da også lidt hist og her.

Han har sit CVR nummer og jeg har mit, vi er endnu ikke blevet stoppet(vi køre maks et par gange om måneden) men hvis vi bliver stoppet, så hjælper jeg(i form af min virksomhed) jo bare hans.

Min virksomhed er en IT virksomhed og det har alle jo brug for, han er tømre, det kan også bruges i mange situationer.

Vi har den aftale at hvis vi bliver stoppet så er jeg bare en kunde som skal se noget af hans arbejde. Det er grund nok til at jeg må sidde i den bil.

Du kan jo bruge det i form af hvis du selv har cvr nummer at du bare er hyret ind i sidste øjeblik. Der er jo ikke krav til skriftlig bevis, så hvis alt brænder kan du altid bare skrive ham en regning. Men jeg forstår fuldt ud din bekymring, da ingen vi overfaldes af Skat. :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT nævner selv at man skal betale skat af pengene hvis du får nogle - men der står intet konkret om hvorvidt der skal laves en kontrakt på, at du arbejder frivilligt - dette kan vel omgås ved at være i et praktikforløb. Jeg vil dog ringe til SKAT i morgen og forhøre mig - Google giver desværre intet svar.

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FaxeEs:
Jeg har sagt at jeg gerne vil hjælpe ham med at stå i butikken, hvis det hele brænder på (1-3 gange om måneden). Jeg forventer ikke at få udbetalt noget for det, da jeg ved at han ville gøre det samme for mig, der er altså tale om en "vennetjeneste".

Da " Vennetjenesten " Har en værdi for din ven skal der betales skat af det = https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=69025 Og så må du heller ikke betjene kunder uden at være ansat der. Og hvad med forsikring hvis der sker noget med dig ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)