Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte møbler til USA?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal flytte til USA (Texas) i 2016.

Lige nu har jeg en lille lejlighed, med 4 møbler jeg gerne ville have med.

1 skrivebord, 1 sofa, 1 sofa-bord, og 1 kontorstol.


Det er ikke meget, men jeg kontaktede et par få firmaer for en prisforespørgsel. Og jeg fik priser på omkring 25,000,-

De møbler jeg har, kostede under 5,000 at købe samlet. Kan det virkelig passe at det er 5 gange dyrere at flytte sine møbler til USA, end det er at købe nye?


Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkL:
De møbler jeg har, kostede under 5,000 at købe samlet. Kan det virkelig passe at det er 5 gange dyrere at flytte sine møbler til USA, end det er at købe nye?

Ja....

Da jeg flyttede til Californien solgte jeg alt hvad jeg ejede der havde noget værdi, og resten smed jeg ud. Jeg ankom til USA med to kufferter, og det var alt jeg ejede Smile

Det er dyrt at flytte større ting, så medmindre du kan dele en container med andre, kan det som regel ikke betale sig at sende møbler. Led evt. efter Facebook grupper for danskere i det område du flytter til, og se om du kan være heldig at der er nogle der kan tage noget med i deres container. Det sker jævnligt i de Facebook grupper jeg er medlem af i San Francisco Bay Area. 

Hvis du flytter herover for at arbejde for et firma, og de sponsorer dit visum, kan du evt. spørge om firmaet vil betale for fragten. En del firmaer har relocation packages ifm. ansættelsen, som bl.a. dækker fragt. 

Mvh Carsten

Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret Carsten!

Jeg vil prøve at sælge noget af det. Men jeg har et par ting som jeg skal have med lige meget hvad. Kender du noget til at sende pakker i flyttekasse størrelse?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dyrt. Se evt. på Post Danmark, UPS og FedEx websites. Du kan indtaste størrelse og vægt og få en pris.

Bær så meget som muligt selv på rejsen, det er det billigste.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkL:
Og jeg fik priser på omkring 25,000,-

 

Det lyder nu lidt i overkanten, men svært at sige hvad de har regnet med mht. antal kubikmeter.  Kan nogle af møblerne skilles ad?

Kontakt et firma med speciale pakning af søgods, de vil kunne give dig en pris på selve pakningen samt mål på kassen.  www.nlas.dk 

Hvorefter du kontakter et speditørs styk gods afdeling, følgende firmaer kan anbefales:   DSV, Geodis Wilson, Blue Water og DHL.

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

MarkL:
Kender du noget til at sende pakker i flyttekasse størrelse?

Igen kommer det an på den total volumen og vægt af dit gods. har du over ca. 100 kg vil det bedst kunne betale sig at få det sendt som almindeligt luftfragt. Prøv nogle af de firmaer jeg tidligere har nævnt.  

 

Fra Lausanne, Schweiz
Tilmeldt 6. Aug 15
Indlæg ialt: 20
Fra  NordicJobsAbroad Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er generelt dyrt at flytte internationalt - og især når man krydse hav. Det kan i næsten alle tilfælde bedre svare sig at sælge sine møbler eller at få dem opbevaret hos en ven, et familiemedlem el.lign. Hvis du ikke skal være afsted i flere år, kan du jo også overveje et lagerhotel.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke skal være der ovre i længere tid, så vil det næsten bedre kunne betale sig at leje plads hos feks www.nettolager.dk og opbevare dem indtil du skal bruge dem igen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)