Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på EU og 3 parts lande?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der forskel på proceduren ved at importere fra lande UDEN for EU, end inden for?

Kan nemlig ikke finde forskel på punktafgifter (spiritus). 

Desuden mindes jeg noget om at den ''frie'' handel med mærkevarer kun gælder inden for EU, så hvis man importere f. eks. Belvedere fra USA, skal man have lov af producenten. Nogle der kan be- eller afkræfte dette?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Det hedder 3. lande hvilket er lande udenfor EU.  Vare fra andre lande kan fir indføres i andre EU lande.  Hvorimod vare fra 3. lande skal indfortoldes og der skal betales told af varen.

Ved import til af spiritus til Danmark fra både EU og 3. lande skal der beatels dem samme punkafgift, vær opmærksom på at du skal godkendes af SKAT til import af  alkohol ligeledes skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import af fødevare.

Punktafgiften er 150 DKK pr. 100 % alkohol. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener ikke der er forskel på punktafgifter men det er ikke mit speciale så vent på andre

Der er i øvrigt forskelle i og med du skal være importregistreret for at importere varer fra uden for EU - det skal du ikke med varer fra inden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html 

Det du tænker med med mærkevarer er parallelimport regler - du kan læse om det her fra Morten: http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/07/10/din-guide-til-parallelimport-fra-a-197.aspx - men ja det er lovligt at importere fra EU - mens du skal ha tilladelsen fra mærkevareindehaveren ved import fra uden for EU hvis du vil importere fra andre end mærkeindehaveren

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så der er altså ingen forskel. Vare fra andre EU lande skal jo også fortoldes. 

Men der er ingen regler for ''brand'' indføring fra 3. lande og ind til EU?

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for den omkring brand John ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Esco:
''brand'' indføring fra 3. lande

 

Jo det er der, Det er så vist jeg husker ikke lovligt at importere mærkevare fra lande udenfor EU. 

Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du så noget omkring hvis min leverandør har aftale med mærkevareindehaveren om et må eksportere til EU, om jeg som modtager så går ind under denne form for aftale?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dig som importør der skal have tilladelse fra mærkevare ejeren. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Esco:

1

Ok, så der er altså ingen forskel. Vare fra andre EU lande skal jo også fortoldes. 

2
Men der er ingen regler for ''brand'' indføring fra 3. lande og ind til EU?

1 - nej varer fra andre EU lande skal ikke fortoldes

2 jo du skal ha mærkevareindehaverens tilladelse til at købe og sælge mærkevaren når du får den fra uden for EU men ikke fra inden for EU. Til gengæld, hvis mærkevareindehaveren er imod det, så vil denne ofte gøre en del ud af at stoppe det fra hans EU baserede grossist

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)