Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det spam?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Jakobsen:

Vi vil i virksomhederne aldrig kunne tage kontakt til andre, da der kan argumenteres for, at det er med salg for øje. Og hvorfor skulle vi dog tage kontakt, hvis ikke det var fordi det var med henblik på en eller anden form vinding?

Mailsystemet som vi kender det i dag ville jo dø ret hurtigt. Vi ville kun kunne sende til bekendte, og det lyder lidt som sociale medier :)

nej mail som værktøj ville blomstre yderligere op hvis man slap for alt det uvæsentlige SPAM.

og jo det er muligt at lave så interessante nyhedsbreve at folk frivilligt tilmelder sig.

og nej uanset hvor målrettet du føler du skriver dine mails er det min påstand at 9 ud af 10 vil opfatte det som SPAM, hvis du sender til dem fordi DU mener det er relevant for dem. De gider bare ikke bruge tid på at anmelde dig, de sletter den bare.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Det gir jo ingen mening med den logik må virksomheder ikke tage kontakt til andre virksomheder over email. Den holder jo ikke.

Men tak for jeres svar.

De bedste samarbejdspartnere har jeg fået ved at de har kontaktet mig på email.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffanMax:

Det gir jo ingen mening med den logik må virksomheder ikke tage kontakt til andre virksomheder over email. Den holder jo ikke.

Men tak for jeres svar.

Markedsføringsloven §6 er ikke til at misforstå. Det kan man være utilfreds med, men det ændrer ikke på noget :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffanMax:

Det gir jo ingen mening med den logik må virksomheder ikke tage kontakt til andre virksomheder over email. Den holder jo ikke.

Men tak for jeres svar.

De bedste samarbejdspartnere har jeg fået ved at de har kontaktet mig på email.

Det giver ret god mening at du ikke må sende en mail til alle mail kontoer på planeten. Hvis du ønsker at kontakte kan du jo finde alternative metoder så mail i forvejen har en stor afvisnings procent.

Bare fordi andre gør det, gør det ikke handlingen lovlig. Det vil jeg gerne lige slå fast, da mange drager denne konklusion.

Hvis du ønsker at kontakte de 100-500 med henblik på salg, så vil et telefon opkald gøre større indtryk end en mail. At give dine potentiale kunder taletid er nok den bedste form for salg der kan laves(i mine øjne).

Hvis du mener at alle dem som du vil sende en mail kan bruge din service til noget, så vil jeg anbefale dig at ringe dem alle op og få tilladelse til at sende den mail til dem. Ja den vil tage dig meget længere tid, men der er flere fordele.

1. Når de ser din mail husker de den samtale du havde med dem og derved giver du dem grund til at læse videre.

2. Mange sletter mails hvis de ikke kommer fra nogen som de kender, eller det bare ligner spam. Så den genkendelighed vil hjælpe dig her.

3. Du har deres mail, måske også et navn. Men hvis du ikke har et navn så kan du målrette din mail meget bedre på denne måde og igen vinde lidt points der.

Det er et stort arbejde at kontakte så mange, men jeg kan se at efter jeg begyndte at ringe ud til ALLE mine kunder, så er mit salg gået op. Så prøv det og se hvordan det går, så har du jo også deres mail til fremtidige tilbud... :)

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad så  når man kontakter andre hjemmesider for at bytte bannere, links, det er også ulovligt så ?

Til jer der siger jeg skal tage telefonen og ringe, det kan jeg desværre ikke da jeg er døv, og at skrive breve ville nok ikke være den bedste måde at få en hurtig kontakt på.

Dog ville der altid være facebook, men facebook har også sine begræsninger de fleste virksomheder læser ikke de beskeder de får fra andre på deres facebook, da hvis man ikke er venner ender det automatisk i spam folderen.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

SteffanMax:

Hvad så  når man kontakter andre hjemmesider for at bytte bannere, links, det er også ulovligt så ?

Til jer der siger jeg skal tage telefonen og ringe, det kan jeg desværre ikke da jeg er døv, og at skrive breve ville nok ikke være den bedste måde at få en hurtig kontakt på.

Dog ville der altid være facebook, men facebook har også sine begræsninger de fleste virksomheder læser ikke de beskeder de får fra andre på deres facebook, da hvis man ikke er venner ender det automatisk i spam folderen.

Du kan prøve at omgå ordet SPAM, men i sidste ende er det stadig spam at sende 500 mails ud.

Jeg vidste ikke at du var døv, men det skal jo ikke hindre dig i af få andre til at ringe for dig.

Det med at virksomheder ikke læser Facebook bedsker, det betyder jo ikke at de læser mails. Det at du sender en mail betyder jo ikke at den bliver læst, i de fleste tilfælde vil de nok blive slettet. Derfor anbefaler jeg en mere direkte kontakt :)

Men at prøve om omgås ordet SPAM er det samme som at sige at du ikke lyver, du fortæller bare historien fra dit synspunkt. Så ingen grund til at prøve tid på at prøve...

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffanMax:
Dog ville der altid være facebook, men facebook har også sine begræsninger de fleste virksomheder læser ikke de beskeder de får fra andre på deres facebook, da hvis man ikke er venner ender det automatisk i spam folderen.

Og du må heller ikke spamme på Facebook. Loven drejer sig ikke kun om email, men om elektroniske beskeder.

Der er i øvrigt ingen grund til at sidde og være muggen over de svar du får, og hvor ulogisk det er. Sådan er loven bare, og det var jo den du spurgte til.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)