Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stripe Pas/Sygesikring/Kørekort Verify

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere

Min companyoung og jeg er lidt skeptiske overfor Stripes verify system med at man skal uploade sit pas, sygesikrings bevis eller kørekort for at få lov til at bruge deres betalingsgateway. Har I andre erfaringer med at Stripe spørger om dette? Og er det såfremt legit?

På forhånd tak for svar. 

Venlig hilsen,
Daniel Jovar

www.gorginetjovar.dk
i
nfo@gorginetjovar.dk

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ganske normalt.

Bankerne vil spørge om samme hvis du skal have en erhvervskonto og ikke tidligere har afleveret id i banken.

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror alle betalingsservice udbyderere gør det på samme måde, jeg har ikke prøvet andet, da vi ansøgte Clearhouse foregik det på samme måde. Jeg har oplevet det samme med Paypal og finske Hovli.

Forbindelsen er vel krypteret og man må formåde at et firma som Stripe er professionelle.

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en stripe konto og det gik fint med at sende id ind til stripe. Var godkendt på 48 timer. Desuden skal man også vise id for at oprette en bankkonto i Danmark

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det er helt enkelt lovkrav for en betalingsformidler, at de har fuld identifikation på kunden = pas eller kørekort (ofte bøvl med sygesikring som de ikke lige genkender i alle lande) - det er international hvidvask lovgivning

For danske banker er der ud over krav om den legitimation, krav om at kende formål (forretningsplan ofte) og omfang (budget normalt) som lovkrav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det er helt enkelt lovkrav for en betalingsformidler, at de har fuld identifikation på kunden = pas eller kørekort (ofte bøvl med sygesikring som de ikke lige genkender i alle lande) - det er international hvidvask lovgivning

For danske banker er der ud over krav om den legitimation, krav om at kende formål (forretningsplan ofte) og omfang (budget normalt) som lovkrav

vh John Hannover

De SKAL godtage sygesikringsbevis/sundhedskort fra en dansk statsborger, da det er det eneste staten udstyrer os med.

Pas og kørekort er ikke lovpligtige at eje i DK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

De SKAL godtage sygesikringsbevis/sundhedskort fra en dansk statsborger, da det er det eneste staten udstyrer os med.

Pas og kørekort er ikke lovpligtige at eje i DK.

Nej da- Der er da intet som helst krav på udenlandske virksomheder om at acceptere noget som helst - det er jo ikke offentlige forsørgelse det her - det er en udenlandsk "bank" betalingsformidler, og den må da stille lige de krav de vil - og gør det ret naturligt også

De kan ikke forventes at genkende div dokumenter fra folk fra 100 vis af lande og vil oftest kræve pas eller kørekort som de har database billeder af.

Offentlige myndigheder i DANMARK skal acceptere sygesikring (dog f.eks. også kræve samtidig billedlegitimation - du kan ikke få nemID alene med sygesikring f.eks.-

Private firmaer i Danmark må som også stille lige de krav de vil - og du må så frit vælge, om du vil handle med dem eller ikke

Hvis ikke, så kom lige med lovhenvisning der forpligter private til at godkende nogen som helst anden legitimation end den de vil - herunder også det offentlige legitimationskort alle kan få når de er over 16 (mod en pris) - men igen - alle private må kræve yderligere legitimation - herunder i høj grad billedlegitimation f.eks ved salg af spiritus til nogen der måske ser mindreårige ud.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

De SKAL godtage sygesikringsbevis/sundhedskort fra en dansk statsborger, da det er det eneste staten udstyrer os med.

Pas og kørekort er ikke lovpligtige at eje i DK.

Jeg har talt med min bank i dag, da jeg skal ha' oprettet konto til nyt selskab.

Alternativet til pas/kørekort er personligt fremmøde med dåbsattest + sygesikringskort.

Ingen id = ingen erhvervskonto

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Fru Hartmann:

De SKAL godtage sygesikringsbevis/sundhedskort fra en dansk statsborger, da det er det eneste staten udstyrer os med.

Pas og kørekort er ikke lovpligtige at eje i DK.

Jeg har talt med min bank i dag, da jeg skal ha' oprettet konto til nyt selskab.

Alternativet til pas/kørekort er personligt fremmøde med dåbsattest + sygesikringskort.

man kan jo se NemID kravene - som er ret tilsvarende:

https://www.nemid.nu/dk-da/privat/her_kan_du_bestille/faa_nemid_via_borgerservice/gyldig_legitimation/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

De skal bruge det. Ren lovgivningsmæssigt i DK.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)