Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pallesalg fordele og rabatter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ofte ligger der nogle gode tilbud for en virksomhed, hvis de kan bestille en hel palle hjem af et produkt.
Men som mindre virksomhed kan man jo have svært ved at sælge en hel palle.
Ved en hel palle får man det ofte billigere, men de sidste items på pallen ender som regel med ikke at blive solgt, eller solgt med tab.

Hvor meget rabat er der som tommelfingerregel på at købe en hel palle af noget, frem for en enkelt eller to items til butikken?
Hvis man overhovedet kan komme med noget kvalificeret bud.

Med en enkelt vare ved jeg hvad min pris skal være, men hvad hvis jeg skal sælge 100? Usikkerheden stiger, men kan jeg sælge 100 stk. så kan jeg sælge det billigere, med en lavere avance.

Kunne man forestille sig flere små butikker gå sammen om en palle for at få rabatten og så kunne sælge varene billigere?

Nå lang historie J men hvad er jeres erfaringer heromkring?

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke let at sige noget generelt om :)

Det afhænger jo fuldstændig af hvilke produkter der er tale om samt avancen ( i alle led) på disse varer.

Men selvfølgelig, kan du finde en der vil dele en palle med dig, og det passer godt for begge parter er det da en mulighed.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har helt sikkert ret. Det kunne godt være der var en tommelfingerregel der hed, at prisen på en vare faldt med x% ved køb af hele paller.

Hvis der er nogen der kan komme med erfaringer herpå ville det være fedt.

Jeg undrer mig bare nogle gange over at der reklameres med pallesalg, men tænker at en besparelse på eksempelvis 30% er højt sat "bare ved" at købe en palle sko frem for 5 æsker med sko. Er der overhovedet så store besparelser, for så kunne der jo være forretning i at lave fælles palleindkøb for mindre virksomheder.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvordan skulle man kunne give 30% rabat, hvis avancen på produktet f.eks er 15% ? :)

Så det siger næsten sig selv at det ikke forholder sig sådan, men derimod som nævnt 100% afhængig af produktet.

Nu nævner du så lige sko..  Der vil jeg da tror der ligger en rigtig god avance, og 30% ikke er specielt meget

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med. Det jeg egentlig søger er erfaringer fra forskellige brancher. Hvad får man i rabatter rundt omkring?

Kan der ligge en forretning i at skabe fælles pallesalg for mindre virksomheder?

Hvis snittet ligger på -10% for en palle frem for et par stykker, så er der ikke megen forretning i det.

Omvendt kunne det være interessant hvis den gennemsnitlige rabat lå på 30-40% eller mere.

Måske for flere brancher, eller for en enkelt.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)