Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikler på Affiliate Marketing - Rettigheder? hjælp.....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Fra  søren Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

God formiddag derude! :-)

Jeg arbejder pt. på en affiliate idé og kunne godt bruge hjælp til et spg./problemstilling jeg er stødt på... :)


Min side bygger på forskellige råd mm.  - spørgsmålet er så om jeg må "stjæle" artikler fra andre hjemmesider (hvis jeg skriver kilder på)  

- eller skal min side hevise til artiklerne via links

Beklager hvis mit spg. er dumt - er helt ny i affiliate gamet.... :)  

Mvh. Alexander 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må aldrig stjæle content. Finder du noget fakta eller anden vide du gerne vil citere personen for (citater fylder normalt ikke ret mange procent af indholdet), må du naturligvis gerne det, såfremt du linker/kildehenviser.

At kopiere indhold ellers, er brud på copyright og ydermere utroligt dumt, hvis du arbejder med SEO eller på nogen anden måde ønsker at ramme gode placeringer ved Google og andre søgemaskiner.

Det skal dog siges, at det i forhold til kildehenvisninger altid er diskutabelt, hvor meget du lader dig inspirere, før du begynder at henvise. En ting er ret, lov og moral, hvorimod en anden godt kan være affiliate marketing (roder selv med det) ;)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke stjæle, men du må gerne tage små uddrag hvis du angiver kilde.

Tilmeldt 18. Apr 15
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I stedet for at stjæle artiklerne kunne du jo måske undersøge flere forskellige artikler om det samme emne, og skrive en artikel der dækker tingene bedre. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må aldrig låne/kopiere/stjæle artikler fra andre, det er ulovligt. Men du må gerne omskrive dem, dog skal du altid huske, at omskrive dem nok, så de ikke lægger sig for tæt op af den originale artikel.

Vælger du at citerer, er det vigtigt, at du overholder god citatskik - Læs om god citatskik her. Umildbart må et citat ikke være mere end ca 5-6 linjer, vil jeg estimere ud fra din tekst. Og husk nu både at kreditere og linke til den originale artikel, ellers er det også en krænkelse, hvilket du kan læse om her

Det bedste du kan gøre er, at skrive dine egne artikler, med udgangspunkt i rådene, det vil både gavne dig selv, når det gælder de besøgende, som ikke smutter videre til en konkurrende side, det vil gavne seo mæssigt, og det vil ligeledes gøre din side helt unik :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

Det skal dog siges, at det i forhold til kildehenvisninger altid er diskutabelt, hvor meget du lader dig inspirere, før du begynder at henvise. En ting er ret, lov og moral, hvorimod en anden godt kan være affiliate marketing (roder selv med det) ;)

Man skal kun henvisse til en kilde, hvis der citeres/kopieres et lille afsnit. Og det skal både ske med navn og link. Finder man inspiration i en side, og omskriver emnet, skal der aldrig henvises, så længe den nye tekst ikke ligger for tæt op af det originale værk. :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Oct 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til omskrivning af artikler så er min erfaring at det udelukkende kan betale sig om artikler som er så unikke at det kan være et problem at skrive en selv. Normalt er det dog lige så meget arbejde som at skrive dem selv, så normalt er det den bedste og nemmeste løsning.

Google er desuden altid mest glad for unikt indhold.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Simon Hansen:

Det skal dog siges, at det i forhold til kildehenvisninger altid er diskutabelt, hvor meget du lader dig inspirere, før du begynder at henvise. En ting er ret, lov og moral, hvorimod en anden godt kan være affiliate marketing (roder selv med det) ;)

Man skal kun henvisse til en kilde, hvis der citeres/kopieres et lille afsnit. Og det skal både ske med navn og link. Finder man inspiration i en side, og omskriver emnet, skal der aldrig henvises, så længe den nye tekst ikke ligger for tæt op af det originale værk. :)

Skal, må, bør ;)

Hvis man bliver meget inspireret er det god stil og skader aldrig at have lidt udgående links, der ikke er fra partner-ads, tradedoubler og google adsense. Men du har ret, man SKAL kun, hvis man direkte tager noget og er det en direkte konkurrent man kun lader sig inspirere af, er det jo en vurderingssag, om et link til dem er et skud i foden på dig selv.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

Fashion-Seller:

Simon Hansen:

Det skal dog siges, at det i forhold til kildehenvisninger altid er diskutabelt, hvor meget du lader dig inspirere, før du begynder at henvise. En ting er ret, lov og moral, hvorimod en anden godt kan være affiliate marketing (roder selv med det) ;)

Man skal kun henvisse til en kilde, hvis der citeres/kopieres et lille afsnit. Og det skal både ske med navn og link. Finder man inspiration i en side, og omskriver emnet, skal der aldrig henvises, så længe den nye tekst ikke ligger for tæt op af det originale værk. :)

Skal, må, bør ;)

Hvis man bliver meget inspireret er det god stil og skader aldrig at have lidt udgående links, der ikke er fra partner-ads, tradedoubler og google adsense. Men du har ret, man SKAL kun, hvis man direkte tager noget og er det en direkte konkurrent man kun lader sig inspirere af, er det jo en vurderingssag, om et link til dem er et skud i foden på dig selv.

Enig man skal bare overveje, hvordan man vil gøre det. For det hjælper ikke nogle gange at linke til en kilde, og andre gange ikke. Det giver forkerte signaler til læseres, især hvis det er om et emne, som er lidt kompliceret :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)