Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til webshop junglen

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Phernille:
Hvad skal jeg være opmærksom på?

1. Identificerer dit behov. 

2. Lav en liste, f.eks. en bullet point liste. 

3. Tjek om du kan komme i gang med f.eks. ShopOrama, Shopify, Dandomain eller lingende. (du kan altid upgrade til f.eks. en Magento løsning med diamant bånd når du har tjent nogle penge).

4. Hvis ikke ovenstående er nok så start f.eks. med en Mangento shop hvor du køber et tema. Lad være med at lave et custom desgin (jeg er, uden at kende dig 99.99% sikker på at det ikke er nødvendigt). 

5. Ændre så lidt som muligt på temaet.

6. Tjek virksomhedernes referencer før du vælger leverandør. Tal evt. med deres kunder før du bestemmer dig.

7.  Lad være med at bruge naboens dreng på 17's egetueviklet shop system. Når han ikke gider mere, eller rejser 6 måneder til månen for at læse så stopper support og udvikling. 

Sidst men ikke mindst: investere så lidt som muligt til at begynde med. 

Held og lykke med shoppen! 

Mvh

Peter 

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :) 

Den vil jeg kigge lidt på, så kan jeg bedre spørge dem om hvad jeg får for pengene og hvad jeg har brug for. 

Det er super svært da jeg intet ved om hjemmesider og hvad alt hedder.

Hvad man har brug for og hvad man ikke har brug for. 

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tusind tak for dine gode råd.

Jeg har brugt tictail.com som jeg er ret ked af og vil rigtig gerne have et prof look. 

Det er jeg så forvirret over er at jeg kender intet til systemer og hosting og open source og hvad de ting ellers hedder.

Så det er svært for mig at sætte mig ind i. Ingen af dem har nævnt noget om hvad de bruger. 

Jeg har ret mange varer så jeg skal bruge rigtig mange undersider og jeg aner faktisk ikke selv hvad der skal til for at få en prof webshop og hvad jeg skal være opmærksom på.

Nogle siger wordpress andre siger andet, nogle siger få den lavet, nogle siger lav den selv.

Har du et link til et sted hvor jeg kan blive klogere på alle disse udtryk om jeg ikke kender til? :)

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rami 

Det er ikke fordi jeg søger en ny der kan lave min hjemmeside.

Det er mere hvad jeg har brug for, da jeg ikke kan alle de ord for hvad man skal bruge.

Jeg ved hvordan jeg vil have den skal se ud, men jeg ved ikke hvad der er godt bagved siden.

Systemer. Nogle siger platform og det ved jeg ikke hvad er? 

Derfor jeg spørg så jeg kan blive klogere på hvad er godt at bruge hvad skal man holde sig fra, så jeg kan spørge hvad de har tænkt sig og finde ud af om prisen så også er fair.

Nu har jeg ret mange varer og rigtig mange forskellige kollektioner. 

Jeg vil gerne have nogle fede billeder på forsiden der sådan glider fra side til side.

En kundeklub. 

Gavekort funktion.

Mulighed for at lave tilbud og rabatter.

Måske senere et online katalog om sæsonens trends og kollektioner.

Jeg blev også forsirret at at det koster så meget om året at holde den vedlige.

Jeg søger mere gode råd, så jeg ikke betaler overpris for noget eller kommer ud i af købe noget billigt lort..

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen der kan give dig et absolut svar, de fleste svar vil tage udgangspunkt i hvad man leverer og hvad man nu en gang kan finde ud af.

Jeg synes peter har givet dig nogle gode svar og det handler i stor grad om at få en side i luften med så få omkostninger som muligt. Og mulighederne er næsten uendelige.

Hvis du ikke er teknisk minded og har brug for hjælp/support og nogle der klarer de tekniske problemer for dig, så er det måske en hosted løsning der er det rigtige for dig.

Hvorfor ikke prøve en Shoporama , Smartweeb eller vores Weebio , find ud af hvordan de virker, det koster nemlig ikke noget at prøve.

//Bryan

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad for nogle varer sælger du?

Hvor mange produkter har du ca?

Har du brug for varianter - farve, størrelse?

Har du brug for lagerstyring?

Har du brug for selv at kunne lave små ændringer i designet, såsom at ændre farve, skifte tekster på forsiden?

Skal det være let at oprette produkter?



Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Ja du har ret. Jeg har ikke fået noget indblik i hvad det tekniske indhold.

Jeg ved ikke noget om det så er det svært for mig at spørge, da jeg ikke ved hvad jeg skal spørge om.

Derfor jeg skrev hvad i ville anbefale og om der var noget jeg skulle være opmærksom på.

Bare så jeg havde noget jeg kunne spørge om og at jeg måske kunne få et lille indblik i hvad der var godt og hvad der var dårligt.

Det jeg har beskedet for begge er at jeg ønsker en opstarts webshop med et prof look.

Jeg har mange varer og mange kollektioner. 

Jeg har brugt tictail.com men det bliver hurtigt noget rodet noget at se på.

Jeg har beskrevet at jeg ønsker at bygge noget mere på senere sådan online katalog og måske flere sider.

Men også her er jeg uvidende helt om hvad man har brug for for at få en velfungerende webshop som ser prof ud og er nem at finde rundt på for kunderne.

Jeg er mere stærk i mine produkter og design/trends så jeg har brug for lidt hjælp til at finde ud af hvor jeg skal lede og finde ud af ting jeg skal vide for ikke at blive snydt når jeg køber en webshop.

Det er ikke fordi jeg ønsker det billigste, jeg ønsker et godt produkt som matcher de behov jeg har nu og som er til en fair pris. 

Jeg har købt domæne. og har haft en hjemmeside på 123hjemmeside for 4 år siden men det var godt nok ikke pænt så har fået tictail. det er meget pænere men det mangler lige det sidste for at have det helt prof look hvor kunder kan være trygge ved at købe nemt kan finde rundt og den også er pæn.

Ham der gerne vil være partner i mit firma for 25%  der ville lave en webshop  til 45-90.000kr (for 6000kr glemte jeg at skrive ind ) og at vedligeholde den for de 100.000kr om året.

Han har ikke engang spurgt ind til hvor mange varer jeg har. 

Har ret mange, men kun få af hver. 

Jeg har svært ved at se om det er en fair deal for mig. Synes prisen lyder lidt vild når ham den anden siger jeg kan købe en for 10.000kr og så skal jeg bare selv ligge vare ind.

Hvad kan jeg spørge begge om.

Nu lyder det nok helt dumt. Men jeg ved virkelig intet om webshops og de ord man bruger omkring de ting man skal bruge for at få en webshop.

Platform - er det hvor den ligger eller er det om de bruger f.eks. wordpress?

System - det er det der skal køre mit lager og betaling og de ting ? 

Hosting - den plads den ligger på man skal betale for hvor meget plads man bruger ?

Og så høre jeg mange snakke om at man selv kan opbygge den  selv og vælge templates temaer, eller man kan vælge en der kan designe dets udseende.

Han har faktisk ikke skrevet andet end de ting jeg skrev at det ville koster 100.000 om året 

Tusind tak.

Jeg vil prøve at få en konkret beskrive af hvad de laver for pengene :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Phernille:

Jeg har brugt tictail.com men det bliver hurtigt noget rodet noget at se på.

I stedet for at lave en helt ny shop, ville jeg tro at det var langt langt billigere, at finde en til at sætte din shop så den ikke er rodet. Fandt en artikel om emnet: http://help.tictail.com/customer/portal/articles/1281348-can-tictail-help-me-customize-my-store-

Det ville jeg tro kan lade sig gøre, for få tusind kroner. Det er både dyrt og besværligt at skifte platform, så jeg ville da blive hos Tictail, så længe jeg kunne.

 

 

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Lene det tjekker jeg lige ud :)

Tilmeldt 19. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som noget jeg godt kunne bruge. Men hvor finder man sig en Mentor?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)