Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan viser i kunden designudkast baseret på templates? (att: webbureauer, freelancere, etc.)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som jeg skal udarbejde en hjemmeside for. Det er ikke én, som jeg har mødtes med i virkeligheden, da vi bor i hver sin del af landet. Sitet skal baseres på et template fra Themeforest.net, og jeg skal have pitchet nogle forskellige temaer for kunden - hvordan gør I det?

Jeg kan sende ham linket til temaet, men det kan være svært at danne sig et billede af hvordan, det kan komme til at se ud, med andre billeder, osv., når jeg ikke kan sidde og forklare det. Nogle, der har et par kreative løsninger til, hvordan det gøres bedst muligt? Eller nogle, som der vil dele lidt erfaringer? 

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et subdomæne, hvor jeg har en separat wordpress-installation. Her udvikler jeg designet, så kunden kan følge med. Ellers laver jeg en separat installation på kundens server, som vi (sam)arbejder ud fra. 

Desuden er en del af kunsten ved at være designer at spore sig ind på hvad kunden vil have. Derfor er det en god idé at bede kunden om at lave noget research omkring hvilke andre hjemmesider, der løser opgaven (helt eller delvist) og hvilke elementer og funktioner, der lægges vægt på. På den måde kan man nemmere få lavet et udkast, som kunden siger 'YES - détder er superfedt!' - og det er jo dét det handler om Smile

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! :) Det vil altså sige, at du ikke viser kunden temaet, som det ser ud i demoudgaven (som der eksempelvises på udviklerens hjemmeside), men tager chancen og køber det, hvorefter du retter i det, indtil kunden er tilfreds? Førhen ville jeg jo lave et mockup i Photoshop, som jeg ville vise kunden, hvorefter programmeringen kunne igangsættes, men det er efterhånden blevet overflødigt - i de fleste tilfælde. Derfor er jeg lidt i tvivl om, hvordan man bedst muligt giver kunden en forsmag på, hvordan det kommer til at se ud. 

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lige præcis. Det er faktisk ofte hurtigere at rette i noget css-kode, end det er at lave et layout i photoshop, synes jeg Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det har du helt ret i. Føler efterhånden, at alle de år, jeg har brugt på at lære Photoshop og designe website mockups, er overflødige med alle de template-baserede løsninger, der er på markedet, men mon ikke, at det giver en eller anden form for bonus i sidste ende ;)

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)