Min bogholder har fyldt sin computer op med bilag fra Outlook-filer (119 GB ud af 120 GB ledig plads på C-drevet)og der er derfor intet plads tilbage. Vi har kørt med en Office 365 løsning det sidste år, og går derfor ud fra at alt bliver taget backup af på deres server.
Spørgsmålet er nu hvad jeg skal gøre for at frigøre plads på hans computer, uden at det skaber problemer?
- Skal jeg købe en ekstern harddisk og smække det hele over - i så fald hvordan? - Skal jeg benytte en backup-service og i så fald hvilken.
Håber der er nogle skarpe hoveder der kan hjælpe mig med at hjælpe min bogholder.
Som vi lige talte om per telefon, så kan du vælge et sætte en større harddisk i hans pc eller tilslutte en ekstern harddisk. Her er links til de forskellige valg(arbejder ikke hos Computersalg).
Jeg ville nok søge serveren/harddisken igennem for filer som videoer og billeder over 50 mb og gå dem igennem og slette derefter. Det tager måske et par timer, men hvis I starter fra dem der fylder mest tænker jeg, at det ret hurtigt frigør noget plads.
En ekstrem hurtig løsning er at købe en ekstern harddisc med 1 TB (terra byte) = 1000 gb til ca. 400 kroner. Bare søg på Pricerunner.dk og så kan du næsten tage hvilken det skal være af de billige mærker, da alle I dag er I god kvalitet.