Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms af ydelser til udenlandsk virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! :)

Jeg har for lidt tid siden oprettet et ApS og jeg samarbejder med udenlandske arbejdsgivere, hvor jeg reklamerer for deres produkter og får provision pr. salg. Jeg sælger altså ikke selv noget, men fører blot potentielle kunder over til det firma, der gør. Det drejer sig om nogle virksomheder i USA, Tyskland, Canada og Storbritannien. Jeg formoder derfor at jeg ikke behøver at blive momsregistreret, da disse indkomster ikke er momspligtige. Er det korrekt eller er jeg helt gal på den?

Og hvad med skat? Hvor lidt skat kan jeg slippe af sted med for det jeg gør? Jeg bor i Danmark, men ejer ikke bopæl, hvis det har nogen betydning.

Mange tak og fortsat god dag :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som affiliate indtægt - du sælger skal noget - du sælger reklame - og du får betaling i form af provision til dit ApS.  Jeg ville da klart mene de indtægter er momspligtige - og regnskabsmæssigt er at bogføre og angive som moms af ydelsessalg til udlandet i dit ApS. Derfor mener jeg du skal momsregistreres ja - og du skal huske at du også skal ha tegnet en lovpligtig arbejdsskade forsikring for dig som ejer - uanset løn og resultat + anmeldelse til offentligt ejerregister som en del glemmer

Selve momsen er blot at bogføre og angive - ikke som sådan en udgift http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Skat:

Selskabet skal betale selskabsskat af dets overskud = 23,5% i 2015 og 22% i 2016

Hæver du løn, så skal du indberette det til skat i det øjeblik du hæver - og du betaler helt almindelig personlig skat af det - 8% am bidrag indtil dit personfradrag er brugt op (evt ved at du bruger det på anden indtægt) og ca 43% af lønnen derover

Du kan, når du har overskud og fri kapital hæve udbytte - men samlet skat vil så være først selskabsskat og så 27% - eller samlet ca de samme 43% som ved løn

Du må ikke hæve en rød øre uden det er enten løn - eller ved beskattet overskud (som udgangspunkt) som udbytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold op John :-) tusind tak for dine god råd og oplysning .
Jeg har sendt invitation på LinkedIn
John jeg har designed tøj og sko e-comerse
Produktionen vil være billigst i Indien har du nogen anbefalinger i den retning ?
Hilsen Malou

Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den var meget god svar :-) meget bruger bare tak John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Malouska:
Produktionen vil være billigst i Indien har du nogen anbefalinger i den retning ?
ikke specielt. Jeg har godt nok sat en branding til mode og tekstil op i Indien - men kan ikke lige nævne nogen tøj/sko producenter. Bedst er det altid, hvis du tager der ud for at sikre, at varen er i orden og er produceret under forhold du vil kunne stå inde for. Den Indiske Ambassades handelsafdeling kan givet henvise til producenter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :)
Det ser ud til, at jeg ikke skal opkræve dansk moms, men blot sende en faktura og så skrive "reverse charge" på fakturaen sammen med affiliate indkomsten og virksomhedens VAT nummer (som er erhvervsdrivende i landet). Så jeg skal blot momsregistreres, men ikke lægge moms til mit "salg".

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064450&vId=0

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064447&vId=0http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064447&vId=0

Ok, så er det i orden :) Så mht. skat, kan de 23,5% trækkes fra i skat, når man betaler løn til sig selv? Ellers er der jo en ekstra skat ifht. normal personlig indkomst.

Hvis vi nu siger at jeg i 2016 får 1,2 million i udenlandsk indkomst og har overskud på 1 million i mit selskab og jeg ikke har nogen dansk indkomst overhovedet, hvordan kan jeg så bedst få dem alle sammen udbetalt (så mindst muligt går til skat)

Og hvis det bare var personlig indkomst uden virksomhed eller selskab, ville det så være noget andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Brodex:

Ok, så er det i orden :) Så mht. skat, kan de 23,5% trækkes fra i skat, når man betaler løn til sig selv? Ellers er der jo en ekstra skat ifht. normal personlig indkomst.

Hvis vi nu siger at jeg i 2016 får 1,2 million i udenlandsk indkomst og har overskud på 1 million i mit selskab og jeg ikke har nogen dansk indkomst overhovedet, hvordan kan jeg så bedst få dem alle sammen udbetalt (så mindst muligt går til skat)

Og hvis det bare var personlig indkomst uden virksomhed eller selskab, ville det så være noget andet?

Uanset hvad vil din skat før du har pengene i egen lomme - være personlig skat - hverken mere eller mindre før eller siden - men hvis du taler om 1,2 mio i indkomst, så skal du da få fat i en revisor - men uanset hvad - inden du har pengene som dine egne - er det personlig indkomst

Brodex:
Det ser ud til, at jeg ikke skal opkræve dansk moms, men blot sende en faktura og så skrive "reverse charge" på fakturaen sammen med affiliate indkomsten og virksomhedens VAT nummer (som er erhvervsdrivende i landet). Så jeg skal blot momsregistreres, men ikke lægge moms til mit "salg
ja og bogføre og angive salget i momsrubrik C

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Brodex:
Det ser ud til, at jeg ikke skal opkræve dansk moms, men blot sende en faktura og så skrive "reverse charge" på fakturaen sammen med affiliate indkomsten og virksomhedens VAT nummer (som er erhvervsdrivende i landet). Så jeg skal blot momsregistreres, men ikke lægge moms til mit "salg
ja og bogføre og angive salget i momsrubrik C

Rubrik C er vel kun til omsætning udenfor EU, for den omsætning som ligger i Tyskland, Storbritannien eller andre EU-lande skal der vel bruges rubrik B (samt listeangivelse
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Rubrik C er vel kun til omsætning udenfor EU, for den omsætning som ligger i Tyskland, Storbritannien eller andre EU-lande skal der vel bruges rubrik B (samt listeangivelse)

sorry læste som uden for EU - men YES selvklart - listeangivelse (eu salg indberetning tror jeg rubrikken hedder) og rubrik B - tak for du var vågen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak :) det vidste jeg ikke

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)