Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af Webhotel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg har et webhotel hos One.com og jeg vil enlig gerne have det rykket til Unoeuro.

Hvad er den rigtige måde at gøre det på?

Kan jeg bare flytte det? Eller skal jeg slette det, og så købe et hos Unoeuro?

Fra skovlunde
Tilmeldt 21. Jun 15
Indlæg ialt: 72
Fra  småting.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du overføre bare med det samme

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Som sizzo nævner, så vil jeg også bare bestille et nyt webhotel hos Unoeuro og angive dit nuværende domæne navn. Her vil du blive spurgt om det skal flyttes og det skal du sige ja til.

Der går lige lidt tid inden det flyttes (kan ikke huske hvor længe, men vil tror 1-2 dage max). Det du gør så snart du har oprettet dit nye webhotel det er at du kopiere alle filerne på dit nuværende hos One.com (hvis du altså ønsker at din side skal være flyvende i samme stand så snart overførsel træder i kraft).

Ligeledes omkring emails - her skal du oprette de tilsvarende mails du har idag hos one.com hos Unoeuro så du ikke risikere at der er mails der havner i "cyberspace" efter overflytning. Køre du mails via ex. google mail på dit nuværende domæne (og dermed har ændret din DNS hos din udbyder) så mener jeg du skal oprette disse DNS records hos Unoeuro også i DNS'en.

God fornøjelse med det.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en aktiv hjemmeside på one.com i øjeblikket? Ligger dem som en CMS løsning eller hvorledes? 

Du bør tage fuld backup af Database og FTP-server førend du begynder at fortage en redelegering af et domæne. Som Jannick også nævner herover bør du huske at tage backups af mails, såfremt du har nogle liggende på dit nuværende webhotel. 

Du kan med fordel præcisere hvorvidt du mener webhotel, domæne eller hjemmeside. 

Læs med fordel Unoeuro´s egen guide: https://www.unoeuro.com/support/faq/1/107/

Hav en rigtig god aften :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Comi

Det prøver jeg. :-)

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)