Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online priskalkulator til bygninger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København, Århus
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er i gang med at utvikle vores website med en funktion hvor brugeren online skal kunne indtaste oplysninger omkring sin bygning, for så at få pris på de forskellige dele og en animation af bygningen, en slags priskalkulator. Jeg har som inspiration fundet disse sider som laver noget af det samme som jeg vil have:

http://www.astron.biz/en/steel-buildings/ecobuild-configurator/building-configurator-01_00.html#ecobuild

Er det nogen der har erfaring med dette eller kan guide hvordan jeg kommer i gang?

På forhånd tak,

Mvh Joakim

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim 

Hvad arbejder du I? 

Som udgangspunkt virker det som noget der skal kodes fra bunden af. Jeg skal dog ikke kunne udtale mig om hvorvidt du kan indkøbe noget standard software der kan dække dit behov. Jeg ved at der fx. til WordPress findes nogle plugins som gør det muligt at udregne en pris udfra nogle variable, dette er dog uden en animation som du omtaler. 

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan hverken få programmet til at virke i Chrome eller Firefox.

Men jeg vil tro at det er en løsning som skal laves fra bunden og med previews i form af en animation er sådan en løsning nok ikke helt billig :-)
Der findes nogle programmer til prisberegning af byggeprojekter f.eks. http://codegroup.eu/ som måske kan integreres med din hjemmeside.

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Fra Kruså
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joakim,

For at tage udgangspunkt i dit link, så er det udviklet i Unity3D som er en danskudviklet spilmotor. Det er forholdsvis let at gå til, men kræver lidt basisviden i 3D modellering og udvikling i f.eks. C#. Der findes en gratis licens til Unity3D, så man kan let komme i gang og se om det skulle være noget. Afhængig af licens kan Unity3D portere til flere forskellige platforme, herunder IOS, Android, Desktop og HTML5. Deres eget plugin til browsere (som i linket), er mere eller mindre på vej ud da flere browsere er begyndt at blokere for den slags.

Afhængig af hvad du ønsker kan noget tilsvarende også laves i ren HTML5 eller lignende. Der findes nok en del flere i DK der kan den slags en Unity3D. Et forslag kunne være at høre ad på ved en multimedie- eller spiluddannelse om der er en studerende eller 2 der kunne tænke sig at lave det som et projekt/studiejob. Det kan holde omkostningerne nede mens du prototyper, og de får en reel case at arbejde på :)

Med venlig hilsen

Michael

Fra København, Århus
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar! Han som lavet protoypen var også en som arbejdet med 3d modelering, så det passer med det som I beskriver. Jeg har også selv været i gang med at prøve at se om jeg kan lære mig at programmere det selv, men har gået kold, da det ser ut til at man skal bruge en vektorer, som jeg ikke er særlig god til. 

Poenget er at det skal være lidt sjovt for kunden at kunne se sin bygning, og lidt praktisk hvis det kunne laves så jeg kunne importere tegningen direkte til mit CAD program, men da skal files lave i en CAD fil. 
Jeg har prøvet at få en indisk programmør til at lave det, men han har efterhånden også givet op. Så det kunne være at det var en god ide med at finde nogle studerende! Ellers hvis det er nogen herinde som ser lyst på det, så giv mig et pling:)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal overveje om det er tiden og pengene værd, da udviklingen indenfor IT går imod at brugerne kun benytter smartphones og tablets.

Herudover er brugervenlighed en meget vigtig faktor når folk besøger hjemmesider, og derfor skal beregnere være udviklet til dummies sådan at systemet er umuligt at fejlindtaste i.

Jeg ville bruge krudtet på noget helt andet end en grafisk beregner..

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)