Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for videresalg - hvor kan jeg læse om dette?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er reglerne for videresalg af produkter? Nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan læse om dette?

Må man som ny virksomhed indkøbe produkter fra forskellige andre virksomheder, og samle det til ét nyt produkt som så skal sælges videre, uden at virksomhederne skal vide besked om dette? Eller skal vi tage kontakt til de forskellige virksomheder og indgå en aftale med dem om at vi benytter deres produkter i vores egen virksomhed?

Helt konkret vil jeg gerne vide, om det er lovligt eller om jeg simpelthen er nødt til at inddrage virksomhederne i denne process. Jeg har hørt om eksempler på webshops som indkøber store mængder af for eksempel alkohol, som de så sælger videre på deres egen side (det er ikke alkohol vi skal sælge videre). 

Det er altså ikke brugte produkter til videresalg, men opkøb af forskellige produkter (fra forskellige virksomheder) som samles til ét nyt produkt.

Jeg ved ikke selv så meget - så enhver form for hjælp modtages med kyshånd. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

NicolineT:
men opkøb af forskellige produkter (fra forskellige virksomheder) som samles til ét nyt produkt.

 

Det er stort set umuligt at rådgive dig da vi intet ved om de produkter du vil købe. Er der tale om mærkevareprodukter som skal indgå i et nyt produkt, skal du virkeligt være forsigtig. 

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige netop det vi frygtede. Ved du om der er et sted, hvor jeg kan læse mere om lige netop det med videresalg at mærkevareprodukter? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Som jeg forstår det, ikke bare tale om at videresælge en mærkevare, men at sammenbygge med andre vare.  I så fald bør du konsultere en advokat med speciel i mærkevarelovgivning. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)