Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dk-Bangkok export af container. Told i bangkok

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogle i amino der har erfaringer med export fra København til thailand? Og kan øsle lidt ud af hvad omkostningerne for dem er eller har været.
Jeg sidder i skrivende stund i jomtien og venter på min container som har været meget længe undervejs og er forsinket.
Omkostningerne for alt det her er blevet tårnhøje langt ud over det jeg regnede med.
For lige at opsummere kan nævnes.

Til at starte med tager jeg imod en pris med et af de helt store shipping firmaer.
Ca. 28.000kr til havn for 40" helt ok
Tænker jeg men laver nok her dem fatale fejl i ikke at bestille en all incl dør-dør løsning.
Containeren ankommer 7 uger senere og en masse papir arbejde viser sig ikke at være i orden, meget min egen fejl nogle ting deres alting tager 3-4 dage hver gang der er fejl.

Toldregningen for varerne.
38500kr de har i thailand en toldrate på 10-35% alt efter varer lidt svært at regne ud iht. Tarif men ok.

-Opbevaring i bangkok imens dokumenter bliver udarbejdet.
3500kr

Næste regning indeholdende.
Thc
Import service
Handling
Custom clearence
Service charge
E-paperless app.
Transportation (til butik hernede)
6000kr
Næste regning indeholdende.
Container leje af container efter destination'
Ekstra havneleje.
2500kr

Der er vi nu og jeg har ikke engang fået forsikring for at jeg får containeren på mandag, det er kun hvis tolderne frigiver den uden besvær.
Ellers fortsætter det, og man kan godt føle sig lidt magtesløs her. Så pas på hvis det er første gang du skal exportere noget, begynderfejl kan blive dyre. God aften fra Thailand.

(Ps jeg har ikke mulighed for at redigere længere oppe i min tekst på mobil, beklager evt fejl)












Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

De har da også skruet mest muligt op for omkostningerne.. Men ja, det er en klassisk begynderfejl, at ikke sikre sig lokalomkostningerne er på plads på forhånd. 

Jeg ville dog stille lidt spørgsmål til, hvorfor du både betaler handling og import service? Hvad dækker e-paperless app over?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligeledes virker transport til butik også ret dyrt, men det afhænger af afstanden fra havn til butik.

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige ved lejlighed lægge det mere specificeret op, er lige landet i dk, og skal lige falde til.
Det endte efter lang tid med at containeren blev frigivet. De havde dog så også tømt halvdelen af den i told kontrol, hvorfor ved jeg ikke, aner ikke hvad de ville finde.
Men et eller andet fandt de for jeg skulle omgående betale 265 USD hvis jeg ville se mine varer så det gjorde jeg.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)