Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med gæstebloggere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

jeg har en hesteblog jeg går og sysler med. Jeg kunne godt tænke mig at få nogle gæstebloggere til at skrive på den. Men hvordan gør jeg mht. rettigheder af indholdet? Får jeg rettigheden til indholdet, når det publiceres på min blog eller hvordan? Kan gæstebloggeren kræve at et indlæg bliver fjernet igen?

I øjeblikket er bloggen helt reklamefri, men på sigt skal der laves nogle penge. Kan jeg tillade mig at lægge affilliatelinks/reklamer ind på et gæsteindlæg? Er det noget man evt. kan aftale sig ud af på forhånd? 

Del gerne jeres erfaringer!

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen erfaringer?

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

På www.opsvinget.dk bruger vi gæsteblogger meget på vores egen blog. Vi tillader dig ikke affiliate links, men links til andre hjemmesider. Vi prøver dog, at holde de relevant for vores besøgende, men det er ikke altid muligt. En af grundene til, at vi bruger gæsteblogger meget er, at så kommer der jævnligt nyt indhold på vores webside. Hvis du vil så skriv en besked til mig, så kan du få et gæsteindlæg på vores blog.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan aftale vilkårne individuelt, men en gæstebloggere forventer at få noget igen.

Ofte er betalingen et link til gæstebloggerens hjemmeside, og de er derfor ikke interesseret i at linkværdien svækkes af en masse affiliatelinks. Du bør derfor benytte reklamerbannere med måde.

Du bør sikre dig at ophavsretten til blogindlægget overdrages til dig.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter også gæstebloggere på bl.a. http://degratisapps.dk/ og har fin succes med det, i forhold til at få lidt nyt indhold på sitet og i nogle tilfælde bytte links frem og tilbage.

Som grundregel har du altid rettighederne til det materiale du skriver, hvormed jeg umiddelbart vil tro, at du skal lave en kontrakt/aftale om, at du ejer indholdet efter det er publiceret. Ikke desto mindre ser jeg ikke nogen grund til dette, i og med at personen formodentlig er ganske stolt af at have lavet materialet og skulle det fjernes på et tidspunkt, har det næppe gjort mere skade end gavn.

Ift. affilitelinks i gæsteindlæg kan jeg ikke se, hvordan det kunne høre hjemme. Dog kan du, hvis du alligevel har adsensereklamer i alle dine andre indlæg, nok godt få reklamepenge ind den vej.

Håber det kan bruges til noget :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde nu ikke tænkt mig at bloggen skulle plastres til med reklamebannere og adsense. Det jeg muligvis havde i tankerne på sigt var, at man i forlængelse af et indlæg kunne lave en featureboks med shoppinguide til relevante ting. Har jeg f.eks. et indlæg om longering, kunne man i slutningen af indlægget have en featureboks med links til webshops, der forhandler longeringsartikler og evt. nogle produktbilleder. Lidt ligesom man ser i ugebladene med "Få stilen", hvor der umiddelbart efter en artikel om boligindretning kommer en side med forslag til produkter og steder man kan købe ting.

Jeg tænker at det på forhånd kunne være rart at have aftalerne i orden med evt. gæstebloggere, så jeg på et senere tidspunkt kan tillade mig at tilføje en sådan shoppingguide umiddelbart efter deres indlæg. Det jeg også kunne frygte, omend usandsynligt, kunne være, at jeg får et kanon gæste indlæg, der generer en masse trafik, mens gæstebloggeren senere ønsker det fjernet af gud ved hvilken årsag. Jeg ville selvfølgelig fjerne deres navn og evt. link, men jeg ville gerne have "retten" til tekst og billeder(medmindre det er meget personligt)

Jeg er godt klar over at gæstebloggerne forventer noget til gengæld. De skal selvfølgelig have et link og en præsentation og hvem ved på sigt kunne man måske have råd til ligefrem at betale nogle af dem et honorar for deres arbejde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 22. May 15
Indlæg ialt: 154
Fra  Konkurrencer-magasinet.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem artiklen ejes af er helt og aldeles mellem jer to. Lav sort på hvidt hvad i begge forventer, og ønsker ud af samarbejdet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)