Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har i maj måned opstartet et transport firma. Jeg vil i denne forbindelse gerne bede om noget hjælp.

Det er et IVS selskab.

- Skal jeg tage løn ud til mig selv? I så fald, hvordan skal jeg gøre? Skal jeg registrere mig i firmaet og lave lønseddel til mig selv?

- Hvordan skal man registrere det hos SKAT?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have en ansættelseskontrakt (direktørkontrakt) hvor der står hvad du får i løn. Der må godt stå at beløbet er sporadisk og at lønudbetalingen ligeså er sporadisk så du ikke låser dig fast. Du skal huske at Selskabet og dig er to forskellige "personer". 

Du skal ikke tage løn ud hvis der ikke er penge til det.

Du kan gøre to ting. Enten betale nogen for at administrere din løn, eller du kan gøre det selv. At gøre det selv tager ca 10 minutter når man har prøvet det et par gange. Du skal lave en lønseddel og sådan en henter du på VIRK. Dernæst skal du logge ind på SKAT og indberette din skat, AM osv. Når det er gjort udbetaler du dig selv din løn, og betaler SKAT det de skal have i A skat osv. Efter lidt tid får du en opkrævning på ATP og den betaler du også.

Der er MASSER af info om det på nettet hvis du gider google og læse lidt. Det kan anbefales. Ellers tror jeg de billigste at få lavet det ved koster 10-15 kroner pr lønseddel. De kræver imidlertid en godkendelse fra din bank.

Tilmeldt 13. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super - Tak for hjælpen!

Når jeg har startet i maj, hvornår skal jeg så betale moms?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sams14:

Okay super - Tak for hjælpen!

Når jeg har startet i maj, hvornår skal jeg så betale moms?

her har du skats regler ang. moms

Du kan logge ind på SKAT Erhverv for at se hvornår du skal indberette moms. Hvis ikke du har styr på det - vil jeg anbefale dig at tage til et af SKAT's møder ang. moms og skat som de afvikler rundt omkring i landet. 

Og så ring til SKAT for at være sikker på hvornår du skal indberette og betale, for i forhold til deres skema, er du en måned for sent på den - MEN jeg mener at når man starter midt i en momsperiode, så går den videre til næste periode (ret mig hvis jeg tager fejl).

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sams14:

Hej,

Jeg har i maj måned opstartet et transport firma. Jeg vil i denne forbindelse gerne bede om noget hjælp.

Det er et IVS selskab.

1

- Skal jeg tage løn ud til mig selv? I så fald, hvordan skal jeg gøre? Skal jeg registrere mig i firmaet og lave lønseddel til mig selv?

2

- Hvordan skal man registrere det hos SKAT?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

1 J

Hvis du skal have penge ud af dit selskab så skal du tage løn - det er ENESTE måde du må tage penge ud af dit IVS (først når der er opsparet bunden kapital efter overskud er beskatte - på ialt 50.000 kr må du tage udbytte) Du må ALDRIG hæve noget privat i et IVS som andet end løn (og siden udbytte) kan du skrive bag øret

2 -

Du kan enten logge på skat med firma NemID og i E indkomst angive helt alm løn for dig selv ved at taste dit CPR - Eller du kan tilmelde dig www.danlon.dk og betale 15 kr + moms for hver lønseddel - eller du kan bruge http://www.bluegarden.dk/ som har fast månedsgebyr + mindre omk hver løn - men som er let, for der kan du bare sende dem en e-mail med lønnen. Du skal opgive det før du udbetaler det og dit IVS skal indbetale skatten 

Overvej stærkt min ebog om IVS-  så du ikke kommer galt af sted. Der er også om løn og alt - skat - moms - huskelister med meget mere i letlæst form https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sams14:

Okay super - Tak for hjælpen!

Når jeg har startet i maj, hvornår skal jeg så betale moms?

uha - for 2. kvartal = fra maj til 30/6 var fristen 1/9 for dig som nyt IVS, så du har overskredet og får bod på 800 kr + rente hvis du ikke har indberettet  (jeg har aldrig hørt at man går videre til næste periode hvis man starter midt i en periode - men det er længe siden jeg er startet)

Har du indberettet men ikke betalt, er det mindre omkostning. Du har kvartalmoms første år + hele året efter = indberetning efter hvert kvartal - også selv om moms skulle være et rundt 0

Du bør en gang om måneden logge på skat med nemID - gå i punktet skattekonto - og kontrollere (der kan du jo så ikke se moms hvis du ikke har indberettet)

Du kan derimod gå i punktet moms - og hvis du kan indberette - så er det fordi du mangler en indberetning

Du skal altså sætte dig ind i IVS meget bedre - der kan være masser af andre ting du har glemt - Offentligt ejerregister f.eks. har du opført dig der - så du ikke får bod når de begynder på at sende bod ud (frist langt overskredet)  Har du den lovpligtige arbejdsskadeforsikring for dig selv som ejer/direktør - uanset løn eller resultat -  og meget andet.

En gang mere - E-bog om IVS kan hjælpe dig Big Smile Det er så let at stifte IVS, at mange helt glemmer der også er lidt administration der tilkommer.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

(jeg har aldrig hørt at man går videre til næste periode hvis man starter midt i en periode - men det er længe siden jeg er startet)

Det er også noget tid siden jeg selv startede, så jeg har også svært ved at huske det - men det må være meget tydeligt når han logger ind på skat erhverv og vælger moms :)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)