Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til gode gamle havregryn og cornflakes :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har i et godt stykke tid gået med tanken om, at opstarte produktion og salg af et morgenmad-/mellemmåltidsprodukt, som jeg tror på. Produktet består af soltørret bulgur.

Processen består af 3 faser:

1. Bulgur dyppes i mælk (mælk fra får foretrækkes, men komælk kan også anvendes)

2. Herfter soltørres det

3. Afslutningsvis bliver det malet via en mølle (man kan -alt efter behov og ønske- tilsætte mandler, nødder, rosiner mv.).

Det er faktisk en ret der bliver spist af lokalbefolkningen fra den bydel min familie i Tyrkiet kommer fra, men det er ikke et produkt der bliver produceret i massevis af fødevarevirksomheder og jeg ved, at det primært skyldes det faktum, at der ikke er så mange der kender til det. Som sagt så bruges det primært til morgenmad eller som et mellemmåltid.

Selve smagen er riemlig godt og når jeg tænker på kategorien havregryn, cornflakes osv. føler jeg at dette produkt også har et potentiale.

Hvordan syens i at det lyder? Kan i se et potentiale?

Ps. Jeg har ingen erfaring med opstart af virksomhed, derfor ville jeg høre om, hvad i synes om min ide før jeg kaster mig ud i det.

Venlig hilsen,

Fikri  

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med den slags produkter er nok typisk distribution, altså at få produktet på hylderne i supermarkederne. Konkurrenterne vil nok kæmpe hårdt for at holde andre ude, og slotting fees, markedsføringstilskud og hvad supermarkeder ellers kræver, er nok ikke små beløb.

Men hvis du eks. kan bevise at der er en sundhedsmæssig fordel i dit produkt, ift. eks. cornflakes og lign. produkter, og kan skabe noget hype omkring en sundhedsmæssig fordel, tror jeg godt at det vil kunne lykkes. Der er trods alt mange der gerne vil prøve og benytte sunde alternativer. Det kan være et stort marked.

Så bare giv den gas og arbejd videre med projektet.

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Tak for din kommentar.

Ja umiddelbart tænker jeg også, at det er distributionen der er min største udfordring, men jeg har et par kontakter hos Coop og Danske Supermarked, som jeg har tænkt mig at tage kontakt til. Ellers har jeg tænkt over, at jeg ligeledes kan prøve, at satse på det tyrkiske marked. Men lige pt. er jeg kun i ide fasen, så der er mange ting jeg skal forholde mig til :) 

Mht. at satse på det sunde segment - Jeg bliver lige nød til at sætte mig mere ind i, hvor sundt produktet er i forhold til andre alternativer på markedet. Jeg ved, at bulgur som sådan er rig på indhold af fiber og sundere end eksempelvis ris, men man kan også bruge hvede til at lave produktet, hvilket ikke så sundt(men kommer vel også an på hvilken type der bliver brugt).

Jeg kan se, at du har solid erfaring med, at være selvstændig. Er der nogle bøger du eventuelt kan anbefale mht. forretningsplan osv.?

Tak,

Fikri

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)