Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved arbejde i udlandet (personlig skat)!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har vist sig ikke at være så let at få et klart svar på hvornår man skal betale dansk skat og hvornår man ikke skal betale dansk skat, hvis man - som 100% Dansker - skal arbejde for en udenlandsk virksomhed i udlandet, hvor hverken virksomhed eller land er en del af EU). 

Jeg har læst SKAT's hjemmeside, og er klar over det med de 180 dage, det er enkelt og klart nok, men hvordan forholder det sig med hvis man har en lejet lejlighed? Kan man beholde den og så være væk i 180 (183 dage siger nogen), det som måske forvirre mig lidt er afgørelse omkring Helle Thorning-Schmidts/Stephen Kinnocks  skattesagen! https://da.wikipedia.org/wiki/Skattesagskommissionen#Afg.C3.B8relse

Men måske er der nogle af Amino'erne som kan hjælpe med et godt svar?

Status er således: "Jeg overvejer at sige ja til et job i en virksomhed langt væk, uden for EU og hverken virksomhed eller land er en del af EU (Eller har noget med Danmark at gøre), landet har ikke en skatte aftale med Danmark. (Double taxation treaty)", jeg er Dansker

- så jeg vil derfor spørge om følgende: 

Hvis jeg arbejder i dette job i over de her 180 (183) dage, forventer det bliver i flere år faktisk, er jeg så skatte pligtig i Danmark (Jeg har hverken kone, børn, dyr), men har en lejet lejlighed som en god ven så vil passe/bo i til jeg kommer retur. (Billige leje lejligheder er jo nærmest umulige at få fat i igen). Så jeg vil mene mit tilknytningskrav er ganske lille. (Jeg har en bror i Danmark, mor og far er ikke mere), jeg nævner dette fordi der arbejdes med begrebet "tilknytning til Danmark", og den er der jo faktisk ikke eller? Skal jeg så betale skat i Danmark?

Hvis jeg skal betale skat, er det så den lokale skat ( i arbejds landet) og så afstanden til den danske skat? Eller er det kun for de lande hvor der er den benævnte "Double taxation treaty" imellem landet og Danmark dette gælder, og hvilken "status" skal man have hvis man slet ikke skal betale skat i Danmark?

Det er muligvis også muligt blot at blive ansat i et andet land (end det tilbudte uden beskatningsaftalen), som har den her double taxation treaty med Danmark. Hvis det så sker, hvordan ser skatte mulighederne så ud? 

Som en der elsker Danmark vil jeg gerne betale den skat jeg skal betale, men det skal jo også hænge sammen, og man skal jo lave et budget inden.

Jeg forstår det er svært at ringe til SKAT da de blot vil skrive en på en liste med "en der måske tager afsted" og det ønsker man jo ej heller. 

Gode fit, link til noget jeg skal se, og især svar på mine spørgsmål, det vil jeg bliver meget glad for. 
- Og nej det er ikke for at slippe for at betale til vores dejlige samfund, det vil jeg gerne jeg skal blot kende (og forstå) hvad der er op og ned på dette regel område. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke råde over en bolig i DK i den periode du er udenlands, altså såfremt din lejlighed er uopsigeligt fremlejet i minimum 3 år, kan du slippe for dansk skattepligt.

Du kan sagtens ringe og snakke med Skat, det gjorde jeg, da jeg i 2013 tog til Schweitz. I mit tilfælde var jeg skattepligtig fordi min kone boede i et hus vi havde lejet, der var også plads til mig og derfor var jeg fuldt skattepligtig.

Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

influx:
Det viser sig der er en nummer 1 og en number 2 mulighed. Så følger man nummer 2, er det lidt anderledes. Så er bolig lige meget, som jeg forstår det. Sig gerne hvis du er uenig. 

Du læser dem ikke rigtig.

Under 1 afgøres det om du er skattepligtig eller ej til Danmark. Hvis du forsat er skattepligtig til Danmark kan du under 2 se hvilke muligheder der for nedsalg i skatten af den indkomst som du har oppebåret i udlandet. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist Whiskey, Trådstarter arbejder for en lokal virksomhed, der ikke har tilknytning til DK, og opholdet værer længere end 6 mdr. Det er derfor Trådstarters rådighed over bolig og evt. tilknytning til DK, som skat fokuserer på. Her var der en lejet lejlighed og rådigheden over den lejlighed skal elimineres i minimum 3 år før skattepligten til DK ophører.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ofre en revisor og se om han tør gi et 100% klart svar - der kan være flere spørgsmål i spil som skal belyses for at kunne svare 100% - og lade revisor afgøre, om der er grund til bindende svar fra skat - når I har gennemgået alle muligheder

Skat i DK som bortrejst er IKKE så let at man skal nøjes med Amino svar-  der er for meget på spil - Amino svar som her er rigtigt gode til at blive klog på så det er lettere at komme videre, men betal for en helt konkret rådgivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 Tak, det var meget pænt af jer. 

En leje lejlighed kan man jo kun fremleje i 2 år (mener jeg), så mister man retten til den, så det med 3 år virker jo ikke helt så godt. (lidt som om det ikke matcher så at sige).

Tænkte på - man har jo normalt en prøvetid, hvor man ser om "jobbet er lykken", der kunne man så beholde lejligheden, hvis det så er lykken kunne man jo opsige lejligheden efter 3 måneder og så opsige den. 

Hvis man gør sådanne, ser i så nogle problemer med dette? Man skal vel så opsige sin danske bolig og få en Dansk postboks? - Så betaler man vel i de første måneder, men ikke resten af tiden?

Tak også for råd om at bruge en pro.

Det skal jeg nok også bruge, nogle der har et navn på en god revisor, er det vel som ved noget således?

Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt denne artikkel, som siger noget andet: http://finansbureauet.dk/slip-for-skat.105451.html

Bemærk følgende bemærkning: "Denne artikel er fuldstændig løgn og latin / volapyk. Paragraf 33 a var kun strøget i 3 - 6 måneder indtil det gik op for regeringen at de ved at lukke denne paragraf gjorde mange af danmarks dygtige eksportarbejdere arbejdsløse! Desuden kan man IKKE slippe for at betale skat medmindre man er udsendt til et land uden dobbeltbeskatningsaftale - mest normalt er det at man kan få halv nedsættelse."

Er der nogle der er enige eller uenige?

Som jeg forstår det så skal man ikke beale skat, hvis man skal arbejde i et land UDEN dobbeltbeskatningsaftale. Paragraf 33 a er virksom oktober 2015. 

Tilmeldt 12. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette link er også ganske nyttigt: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=87662&chk=211670

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

influx:
Er der nogle der er enige eller uenige?

Uenig - Nej.... Det er jo netop i overensstemmelse med dit diagram fra Skatteinform tidligere....

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)