Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til konkurs viksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften er dette indlæg omhandlende salg til en konkurs virksomhed.

Varen bliver solgt online, så betalingen sker via et betalingskort og derved modtager vi pengene omgående så der ikke er noget udestående beløb.

Da vi sælger et virtuelt produkt fraskriver kunderne sig de 14 dages fortrydelsesret, men skal vi som virksomhed tjekke om kunden er gået konkurs?

Jeg ved at man under en konkurs ikke må gå ud og købe, men er der nogle som har kendskab til om jeg som sælger skal tjekke op på om de er under/eller direkte konkurs?

 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Som overskriften er dette indlæg omhandlende salg til en konkurs virksomhed.

Varen bliver solgt online, så betalingen sker via et betalingskort og derved modtager vi pengene omgående så der ikke er noget udestående beløb.

Da vi sælger et virtuelt produkt fraskriver kunderne sig de 14 dages fortrydelsesret, men skal vi som virksomhed tjekke om kunden er gået konkurs?

Jeg ved at man under en konkurs ikke må gå ud og købe, men er der nogle som har kendskab til om jeg som sælger skal tjekke op på om de er under/eller direkte konkurs?

 

Du kan altid tjekke en virksomhed på https://www.statstidende.dk, hvis de er taget under en eller anden form for behandling under konkursloven så vil det fremgå her. Så hvis du handler med en virksomhed der er under konkursbehandling skal du sikre dig, at personen du handler med har ret til at tegne selskabet, det er dit ansvar som sælger.

I forhold til et køb som foretages via en webshop hvor produktet betales med kreditkort, der foretages denne kontrol faktisk i forbindelse med betalingen da en ikke-tegningsberettiget ikke kan have et kreditkort.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tak for dit svar. Som du skriver tjekkes det når de betaler med kort, så jeg behøver ikke at gøre yderligere?

Har mange 1000 virksomheder som køre gennem systemet mindst en gang om året, så ville være irreterende hvis vi skulle tjekke hver og en.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Tak for dit svar. Som du skriver tjekkes det når de betaler med kort, så jeg behøver ikke at gøre yderligere?

Lige præcis, du skal ikke gøre yderligere.

 

Det er banken/teller m.fl. som har problemstillingen i forhold til et konkursbo eller lign., hvis ikke det pågældende konkursbo eller kortholder har ret til at bruge kortet skal de sørge for at spærre kortet!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)