Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregler ved salg af fotos

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Fashion-Seller:
Derfor skal der ingen moms på, heller ikke selvom en dansker køber et billed, da personen køber billedet af fototjenesten :)

Det er så bare ikke tilfældet i denne tråd, hvor det netop er præciseret at trådstarter står på købers faktura som sælger.

Ja det indlæg overså jeg lige, men alligevel er det vel ikke så let...

flaromyn:

De står for at udstede faktura til køberen. Men mit navn fremgår af faktura som værende sælger.

Håndtering af betalingen foretages af et andet firma, som tager et gebyr før de overføres til min konto.

Hvem er sælger så reelt. Hvis det er trådstarter, så skal denne have mulighed for at lave individuelle priser i systemet, alt efter hvor køber "bor", ellers opstår der problemer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Hvis det er trådstarter, så skal denne have mulighed for at lave individuelle priser i systemet, alt efter hvor køber "bor", ellers opstår der problemer...

Præcist!

Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står på faktura som sælger.

jeg har prøvet at forhøre mig hos skat om min situation og forklaret at jeg sælger via det amerikanske firma. Fra dem har jeg fået flg svar:

"Når  folk køber   billederne via den  amerikanske platform betragtes det som  at du har solgt   billederne  til   denne platform  og da du får afregning  fra   Stripe, et amerikansk firma   , er det  som  beskrev i den første mail."

hvordan skal jeg så forholde mig til tidligere indlæg om moms ift nye regler pr. 1/1-2015

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælger du det til en køber i USA - fakturerer og leverer til USA - så er det jo salg uden moms - ydelsessalg til uden for EU. Det forudsætter at du leverer til denne og fakturerer denne. At du sælger via en platform kan jeg ikke se betydning af.

Sælger du elektroniske ydelser til private i EU  fra DK momsregistreret så det er dem der faktureres og som modtager ydelsen og så betaler (via stripe), så kræver det registrering i de enkelte EU lande (det ville det også kræve af en USA sælger der leverede elektronisk ydelse til private i EU. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Svaret om stripe er helt sort - for det kan jo bruges af alle i Danmark også og siger intet som helst om momsen.

Bed evt skat om bindende svar, men det forudsætter du kan få formuleret spørgsmålet så klart, at det i princip kan besvares JA eller NEJ - tag evt en revisor ind til at formulere det. Svar fra skat vil ellers let bare være misforståelser

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det virker en smule uoverskueligt at skulle foretage den type handel som momsregistreret firma. Virkelig surt.

Måske bliver løsningen et firma som ikke er momsregistreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

flaromyn:

Jeg syntes det virker en smule uoverskueligt at skulle foretage den type handel som momsregistreret firma. Virkelig surt.

Måske bliver løsningen et firma som ikke er momsregistreret.

nej  - der er registreringspligt som jeg lige husker det (har ikke slået op men er ret sikker)- lige fra krone 1 for den type salg til EU  - så det er ikke de danske 50 t regler der gælder - du må leve med det eller undvære forretningen 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg kører det i et firma som ikke er moms registreret, er jeg så ikke ud over den udfordring med at skulle momsregistrerer ift de regler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

flaromyn:

hvis jeg kører det i et firma som ikke er moms registreret, er jeg så ikke ud over den udfordring med at skulle momsregistrerer ift de regler?

Nej  for at sælger erhvervsmæssigt i EU til private SKAL du for den første krone være momsregistreret i de lande du sælger i  det har ikke at gøre med de 50.000 kr som kan betyde du ikke skal momsregistreres i Danmark - det gælder alle - også folk/firmaer udenfor EU - elektroniske ydelser - hvis man falder ind under de typer - kræver registrering for overhovedet at sælge til private i EU http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for svaret.

Men jeg forstår det stadig ikke. I det link, står der at det gælder for momsregistrerede virksomhederes salg til private i EU.

Hvis jeg opretter et Personlig ejet mindre virksomhed, hvor jeg ikke er momspligtig, hvordan skal jeg så forholde mig. Måske misforstår jeg ideen med PMV.

sorry

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du som PMV ikke ha dansk moms. PMV har kun betydning i forhold til at få CVR uden momsregistrering for salg til Danmark

Skal du sælge til private i EU så skal du ha et CVR der er momsregistreret - for der skal der den enkelte Europæiske lands momssats på - inden første salg.

Jeg har ændret lidt i overskriften -http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html  så det står klart det er afgiftspligtige og det er man så snart man sælger noget omfattet af ydelses begrebet som defineret i den nye lov - til private i EU - lige fra den første krone

Du skal derfor momsregistreres i onestopshop systemet og det kan du givet ikke blive i PMV - så der skal du først lige har dansk moms

Det er som ikke så voldsomt besværligt - men kræver jo lidt mere orden over hvilke lande man sælger til og deres moms - i regnskabet eller i en ekstra fil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)