Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - Årlige krav

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har tænkt længe om at starte et IVS. Jeg har læst mange regler/krav angående selskabsformen,

men er lidt usikker på bestemte ting.

Der står bl.a. at man skal hensætte 25% af overskudet så man kan omdanne det til et ApS.

Betyder så at man må tage udbytte i de sidste 75% selvom man IKKE er nået de 50.000?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

du må hæve løn lige så meget du vil - også alt overskud så længe du indberetter det korrekt til skat - og så er der intet at afsætte til at bygge kapital op. Du må ikke tage udbytte overhovedet før der er opbygget 50.000 kr bunden kapital

Se her lidt om faste omk. ved selskab frem for personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html  og overvej min E-bog om netop IVS så du får alt korrekt og ikke glemmer noget i processen http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv et IVS og det er en nem og billig måde at komme igang på uden at have risiko som ved personlig ejede virksomheder.

Der er desværre en tendens til at det virker negativt at kalde en virksomhed for IVS så min anbefaling er at overgå til Aps hurtigst muligt i hvert fald med det selskab driften ligger i. Om holding selskaberne der ejer driftselskabet så er IVS´er i 100 år er ligemeget, du må dog stadig ikke udbetale dig selv udbytte før de er registrerede om til ApS. 

I bund og grund bør et IVS aldrig blive mere end 1 år gammel. Dvs første årsregnskab. Hvis ikke du efter 12-18 måneder (første årsregnskab) har et IVS der er 50.000 værd i revisorens optik så kan det godt være man skal lukke skidtet og prøve noget andet istedet.

Kan det efter første år påvises fra revisorens side at virksomheden er mere end 50.000 værd eller hvis du har 50.000.- på firmakontoen så handler det altså bare om at få lavet det om til et ApS så snart som muligt.

Der er en økonomisk idé i at få revisoren til at ordne den del sammen med første årsregnskab. Jeg er ved at få det gjort lige nu og giver godt 10.000.- for årsregnskab, tilrettelse af kontoplan, lidt oprydning og så som sagt registrering til ApS. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Om holding selskaberne der ejer driftselskabet så er IVS´er i 100 år er ligemeget, du må dog stadig ikke udbetale dig selv udbytte før de er registrerede om til ApS.

Det er så ikke rigtigt. Du må udbetale udbytte når den bundne kapital er 50.000 kr. eller mere. Der er ikke krav om at der skal ske omdannelse til ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Uldal:
Om holding selskaberne der ejer driftselskabet så er IVS´er i 100 år er ligemeget, du må dog stadig ikke udbetale dig selv udbytte før de er registrerede om til ApS. 
enig i at det oftest er ligemeget i holding om det står som ivs eller aps - men du godt udbetale udbytte i IVS når det har kapital bundet på over 50.000 (som udbyttet så ikke må bringe ned - men har du ud over de 50.000 bundet - feks. 25.000 kr fri - må du godt tage udbytte)

Ved man at man vil ha ApS - så synes jeg man skal gøre meget for at få lån på 50.000 og starte direkte i ApS - men det er jo ikke altid muligt desværre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)