Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .eu til en side der henvender sig til europæere?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Håber der er nogen der kan bidrage med lidt opdateret 2015-relevant info, da de fleste tråde/artikler om emnet jeg kan finde har et par år på bagen.

Jeg har en ide til en lille engelsksproget niche-webshop der henvender sig til kunder i hele EU, men er lidt i tvivl om .com eller .eu er bedst når siden henvender sig til hele europa?

Hvad er bedst i denne situation i forhold til organisk ranking på google..?

På forhånd tak for svar/input!

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Jeg har både .com, .net og .eu sites.

Og jeg vil sige at du bare skal købe dem alle og linke til dit .com domæne.

Google har ikke nogen officiel udmelding om emnet, da de måler på så mange andre faktoere.

Se bare hvis du går ind på battle.net så videre sender den dig til eu.battle.net/en så du kommer til et link der beskriver din geografiske placering og sprog. Så ingen "stor" grund til at have .eu og .us.

.net og .com er så generale som det nok kan blive, brug dem hvis du har mulighed :)

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes .eu er for underligt/anderledes og jeg driver endda en it-virksomhed. Så dine normale kunder ville bare synes det er endnu mere...

Jeg er klart fortaler for lokalt nationalt domæne (f.eks .dk til danskere, .uk for englændere osv.) og .com hvis det er internationalt (eller Europa).

Det der med domæne til et kontinent er der ingen normale "dødelige/ikke it kyndige" folk der ville forstå, og det er de færreste der vil regne ud at det betyder Europa. Der kunne lige så godt stå .tk eller .qr

Det er sådan du kan risikere dine kunder opfatter det. Så brug .com

Selvfølgelig vil endver herinde på Amino og lign. vide at det betyder Europa (.eu) men det ville man måske ikke hvis du viste dit domæne til en tilfældig på gaden.

Stærk generalisering fremmer forståelse :D

Hilsen Zilas.

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 34
Fra  test Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

syntes EU er et lækkert domæne at se på. Men problemet er at det begrænser dig i fremtiden.

Hvis du har en side på engelsk og er synlig i søgemaskiner i usa, så skal du nok forventer at blive fravalgt fordi du meget klart viser du ikke er lokal, eller national for den sags skyld.

Det jo nærmest at informere den amerikanske kunde om langsom levering inden de besøger siden.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også vise google hvilke sprog de henvender dig til ved at sætte hreflang tag ind.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jakob

.dk eller .com er det man normalt forventer herhjemme.

Men jeg mener nu godt at man i nogle tilfælde kan benytte andre domæner, som f.eks .io eller .eu - Men gør du det, så skal du gøre en del ud af at brande din webshop med dit domæne navn - som f.eks filecloud.io, der jo netop kalder sig filecloud.io og ikke bare filecloud.

Det betyder jo så i dit tilfælde at EU vil indgå som en del af din branding og det kan jo være både en god og en dårlig idé afhængigt af din Niché.

//Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du bruger .com, .com eller .net er irrelevant... Det er ikke domænet, som du skal sælge dine varer på, det er indholdet og selve shoppen.

Jeg har to shops på .eu, Customfit.eu og Cosmos Co, og det har ikke givet problemer i forhold til at sælge, hverken i DK, resten af Eu eller World wide...

Det kan dog anbefales, at du køber flere af domænerne, og dermed får du mulighed for at trække trafik på de lokale domæner også...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)