Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervslokale - fast prisstigning 3% p.a

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Et erhvervslokale jeg kigger på har som lejepris-betingelse, at prisen linkes op på et bestemt prisindeks dog med minimum 3% prisstigning p.a.

Umiddelbart synes jeg det lyder højt, men er stødt på det to gange nu. Min tanke er, at med 3% lejestigning hvert år så vil lejemålet løbende blive en dårligere og dårligere ide for lejer, for inflationen i samfundet vil aldrig nå derop fast hvert år, så man bør derfor heller ikke kunne hæve sine priser for kunderne med 3% hvert år. Så indtjening for lejer vil løbende mindskes år for år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

B2B må fastsætte lige det som B2B vil - og dels kan det jo godt være de præcise omk ved lige det lejemål ikke er = inflation - dels er det vel ikke muligt at sige, at inflationen aldrig når 3% - jeg har da levet under noget der ligner det 5 dobbelte - men om den gør det inden for få år - nej næppe - man tilstræber ca 2,5%

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg ledte efter var også mere, om den minimum 3% årlige stigning er i tråd med hvad andre herinde bliver mødt med af årlige huslejestigninger på erhvervslokaler?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ud fra min erfaring og flere indlæg her og facebook - 3% nok det nærmeste man kommer en standard

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)