Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fri ide til quizapp....knoldgolf (ikke om golf)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Legede for sjov med ide om golf, samt kroket med krokade og roque(amerikansk bandebane) som quizbaner med eller uden chikaner. Har smidt skitse op på gratis hjemmeside www.klokkegolf.simplesite.com

 Det kan sættes op på alle mulige måder, men ideen er, at hvis du overvurderer dine egne evner kan du tabe, men også hvis du undervurderer dem.

Både kategori og kategoriens hullængde kan varieres via random generator,…. såre surt at få en hadekategori op, og så er hullet ovenikøbet langt. Og eventuelt på tid. Omvendt jo med favoritkategori på kort hul. Men alt fastsættes fra start som ønsket.
 
Hulspil muligt mellem to eller flere. Ved hulspil tælles kun vundne huller...f.eks. på ni huller 4-5 eller 9-0. Her kan man ty til at spille sikkert, sårn lige lidt under sin sværhedsgrænse, hvis den anden har dummet sig. Dog derved brugende lidt flere slag, hvilket så får lidt betydning på greenen, da man på denne tager udgangspunkt i slag op til greenen.

Hulspil er særligt egnet til minusvariant.  Fejlslag tæller minus, og man kommer længere væk fra flaget på lige linje. Enten -1 altid, eller med slagets sværhed, altså -3, hvis man tog sværhed 3. Man kan faktisk komme langt bagfra i møjminus, og skyde over de andre på et luckyshot/haille Mary. Og spillere kan på netop hulspil balancere omkring, hvor langt de tør lade den anden komme mod flaget før end de føler sig nødsaget til at risikere lucky shot. Hvis jeg ved, at min ven er god på netop denne kategori stresser det jo een, hvis han er kommet lidt frem i plus, mens jeg er kommet bare lidt i minus. Minus kan også anvendes i normalt golf, slagspil, hvilket så vil flytte lucky shots frem til de sidste huller.
Nå, bliver lidt langt indlæg, men kig eventuelt ind på hjemmesiden, og ris og ros og ideer er velkomne.... 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Janubis

Sjov idé - men jeg har 2 kommentarer:

1, Hvad er din forretningsmodel her, jeg mener hvordan tænker du at tjene penge på din idé ? Medmindre det er noget du vil lave som hobby projekt, fordi du syntes det er sjovt, så er det vigtigt at du starter der

2. Du har alt for mange varianter i spil, når du har fundet ud af det med forretningsmodellen så skær ideen ned til max 1 variant til at begynde med - det giver dig mulighed for:

- at  få udviklet løsningen indenfor rimelig tid og budget,

- at få testet konceptet og

- at få noget feedback fra markedet, så du kan få din plan/idé justeret til. 

Det er jo altid det sjoveste at få rettet løsningen til inden kassen løber tom

//Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)