Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestil varer på "nettet" inde i en fysisk butik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en idé. Det kan godt være jeg personligt er den eneste i hele verden som kan se det geniale i ideén men her kommer den:

Mange personer synes det er irriterende at handle ind i et supermarked, eller tage ned i en fysisk butik og købe noget af den ene grund at man selv skal slæbe det hele med hjem.

Derfor er netbutikkerne opfundet så man bare kan sidde derhjemme og få leveret sine ting hjem til sig, mens der er et meget større udvalg til en oftest billigere pris.

Men er netbutikkerne så det ultimative valg? Det synes jeg ikke.

Jeg synes personligt at det er hyggeligt at handle ind i et supermarked sammen med sin familie, børn, venner eller lign. Jeg kan også godt lide at tage ned i en fysisk tøjbutik på Strøget eller i et center og mærke varen før jeg køber den, og samtidig have en god shoppingoplevelse ved at handle fysisk.

Jeg kan altså rigtig godt lide at tage ned i en butik og handle/shoppe, og mærke varen, men har det problem at jeg til gengæld HADER at slæbe rundt på varerne (dagligvarerne, tøjet, den nye bærbare pc m.m.).

Hvordan kan man så forene de to ting? :

1. Man kommer ind i en butik (i dette eksempel et supermarked)

2. Når man er kommet ind, tænder man en app på sin smartphone, med en qr-scanner/stregkode-scanner og går rundt i butikken og scanner alle de ønskede varer i butikken med mobilen, uden at tage varen.

3. Når man har scannet alle de ønskede varer i butikken, betaler man over mobilen og får varerne leverer til døren indenfor 24 timer (gratis) i et selvvalgt timeinterval, eller indenfor 2 timer (pris mellem 49,- og 99,-).


Du har altså f.eks. nu lige taget dine børn ned i det hyggelige lokale supermarked med en masse glade mennesker og handlet ind. Du har set og følt på varen med dine egne hænder (kød/frugt/toiletpapir) og forlader butikken med en god oplevelse og uden noget at slæbe rundt på.

Det er guddommeligt synes jeg!

Prøv at tænk tøjbutikker, møbelbutikker m.m. i det der koncept.

Prøv at tænk hvor billigt sådan en butik er at drive, hvor man kan bruge alle de ekstra penge på at skabe en smukkere butik med bedre service. Køer ved kassen eksistere i hvert fald ikke. Heller ikke indkøbsvogne, kasseapparater, en masse ansatte m.m. Det eneste der er fokus på er selve oplevelsen. Fremtidens butik.

Med venlig hilsen
Zilas.

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad tænker i?

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jul 14
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en rigtig dårlig ide.

Når jeg scanner en grøntsag hvordan sikres det så at jeg får netop den flotte squash jeg vil have?
Skal keg gå ned i en butik og så tilbage igen og vente en dag på min mad?

+ de fleste møbel og elektronik forretninger tilbyder fragt for ekstra pris.

Kan ikke se et godt argument for din ide?

www.purevodka.dk 

Luksus vodka online

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 05:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgelig være på fuldstændig standadiserede varer, som fx møbler, tv, tøj osv.. Ideen er allerede afprøvet i Netto, vvor de havde en iPad stående fra Bilka, som kunderne så kunne handle på. Det er selvfølgelig ikke helt det samme som du beskriver, men alligevel i samme boldgade - det var en rungende fiasko for Netto. Setuppet var måske heller ikke helt på plads og det kan være svært at finde roen til det i en Netto, vil jeg tro.
Det du tænker er vel dybest set at en webshop som fx Zalando havde et fysisk showroom man kunne gå ind og prøve tøjet inden købet og så bestille på hjemmesiden, inden man går hjem?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes da allerede mange butikker hvor man kan handle online inde i en fysisk butik, så du er lidt sent ude med din ide😀
Lige netop til supermarkeder tror jeg ikke rigtigt på ideen. Dem der handler fysisk ønsker at kunne vælge præcis hvilke varer de ønsker.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zilas

Jeg tror desværre ikke din idé har samme nyhedsværdi som du selv forstiller dig. Tror konceptet er blevet udbredt i det omfang det giver mening allerede. 

Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 48
Fra  Ziilas - ziilas.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Ud fra det i har skrevet kan jeg se at den ultimative løsning for fremtidens detailbutik er en 3-kanals løsning hvor man kan handle de samme varer ind både på nettet hjemme fra sofaen, tage ned til butikken fysisk og en blanding.

Man har altså en netbutik, en fysisk butik, og en blanding, hvor butikken fungere som showroom, hvor der kan leveres hjem gratis med det samme.

Jysk fungerer f.eks for det meste udelukkende som showroom, hvor der så leveres hjem, sendt afsted fra et stort centrallager. Hvis det er til at bære kan man bare tage det med, med det samme.

Jeg tror også Zalando ville kunne få endnu mere succes med et showroom. Jeg ville i hvert fald tage et kig forbi.

Hilsen Zilas.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ærligt ikke se fordelen. Hvis man alligevel skal gå rundt i en butik i 10-20-30 min, hvor er fordelen så ved dette her vs traditionel indkøb?

Hvor er det lige, at der kan ydes en bedre service, end idag?

Selve logistik delen sucks big time. Skal jeg kører i Bilka, for at scanne det, som jeg vil købe, og derefter køre tomhændet hjem igen? Dvs jeg skal både bruge tid på frem og tilbage + benzin, og så skal jeg efterfølgende betale for at få varerne leveret dagen efter... Hvad nu, hvis jeg skal bruge varerne i aften?

Jeg kan slet ikke se fidusen i forhold til dagligvarer, da der nærmest intet er at spare, tværtimod bliver der masser af dobbeltarbejde...

I forhold til møbler og isenkram kan jeg bedre se fidusen, men der findes løsningen allerede i Dansk Supermarked, eller også er de ved at implementere den. Jeg kan dog ikke lige finde artiklen omkring det pt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg kom i tanke om den her video: 

Så er der shopping i metroen ;) Den blev uploadet for fire år siden, så det har nok udviklet sig.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må tilslutte mig de andre, jeg er ikke just overbevist om at det er fremtidens handelsplatform. 

Alt hvad jeg kan have i en indkøbskurv/et par poser, vil jeg da have hjem straks - Resten er det vel meget normalt at man får tilsendt alligevel.

Bilka (Min lokale i hvert fald) har i have-/grillafdelingen opstillede tablets hvor man kan bestille varerne på - Umiddelbart er den bare låst på bilka.dk. Det giver fin mening, da det er ting man ikke lige putter i indkøbsvognen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)