Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Begrundelse ved opsigelse af funktionær?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan funktionær, ved opsigelse i prøveperioden(Første 3 måneder), kræve at få en begrundelse for opsigelsen?

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja naturligvis kan man det.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener helt bestemt, at begge parter kan opsige med dags varsel indenfor de første 3 mdr uden at der behøver forelægge en stor uddybelse herfor. Det er i hvert fald væsentligt nemmere, end hvis du kommer udpver de 3 mdr. Hvis du er inden for HK's overenskomst, ville jeg rådføre mig hos dem, eller anden relevant fagforening eller arbejdsgiverforening. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nørden!:

Kan funktionær, ved opsigelse i prøveperioden(Første 3 måneder), kræve at få en begrundelse for opsigelsen?

Faktisk mener jeg netop en aftalt prøveperiode er udtryk for, at parterne UDEN begrundelse kan sige op - til den frist der er aftalt. Jeg tror derfor ikke du kan kræve en skriftlig begrundelse, men du kan jo høre om de vil hjælpe ved at fortælle, hvad årsagen er. 

Prøveperiode er netop for, at man skal kunne komme ud med kort varsel fra begge sider, uden nogen anden grund, end at man ikke synes det skulle være den konstellation. Personligt ville jeg nok kort begrunde det som arbejdsgiver, men jeg mener ikke der er noget som helst krav

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)