Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd og vejledning - Opstart virksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 21
Fra  PN-Multiservice Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino èr.

Jeg står i den situation at jeg har fået et tilbud, der er svært at afslå.

Det drejer sig om at jeg er blevet tilbudt en opgave, med en omsætning på min 1,8 mill. årligt. Det kræver at jeg er selvstændig og skal investere i materialer løbende samt betale underleverandør (opgaver jeg ikke selv har kompetence til at løse). Vil ca. have et overskud på 900.000 kr. men jeg har ikke kapital til selv at investere før firmaet er kommet op at køre.

Mine spørgsmål er.

Erfaring med om Bankerne vil være med?, hvordan skal det beskrives overfor banken?

Er der andre muligheder for "nemt" at fremskaffe kapital? Lån mm.

Håber nogle af jer garvede Iværksættere kan hjælpe mig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nørhammer:

Kære Amino èr.

Jeg står i den situation at jeg har fået et tilbud, der er svært at afslå.

Det drejer sig om at jeg er blevet tilbudt en opgave, med en omsætning på min 1,8 mill. årligt. Det kræver at jeg er selvstændig og skal investere i materialer løbende samt betale underleverandør (opgaver jeg ikke selv har kompetence til at løse). Vil ca. have et overskud på 900.000 kr. men jeg har ikke kapital til selv at investere før firmaet er kommet op at køre.

Mine spørgsmål er.

Erfaring med om Bankerne vil være med?, hvordan skal det beskrives overfor banken?

Er der andre muligheder for "nemt" at fremskaffe kapital? Lån mm.

Håber nogle af jer garvede Iværksættere kan hjælpe mig.

I forhold til såvel banker og potentielle investorer er der en primær detalje som afgør hvor nemt det bliver. Hvor høj grad af sikkerhed er der for projektet?

Ligger der en kontrakt klar uden alt for mange klausuler og hvor solid en virksomhed er kunden? 

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nørhammer.

Du bør få udarbejdet en forretnings-plan, hvor alle væsentlige deltaljer er beskrevet. Når du så kontakter banker eller investorer, så fremlæg forretnings-planen og samarbejdsaftaler på bedste vis over et møde med dem. Det gælder om at have et koncept der ikke er til at skyde i gennem med sikkerhed for at lånet kan betales tilbage igen. Der vil ofte gå et stykke tid før de har tilbagemelding om de vil støtte op.

Held og lykke med virksomheden!

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)