Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT USA til Danmark.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så, mit spørgsmål er; hvis jeg arbejder med et firma i USA og tjener penge igennem det hvad burde jeg læse op på, hvad ville skatten være for mig og hvordan ville det hele løbe igennem? 

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er ny iværksætter.

Tak på forhånd!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fattigrøv:

Så, mit spørgsmål er; hvis jeg arbejder med et firma i USA og tjener penge igennem det hvad burde jeg læse op på, hvad ville skatten være for mig og hvordan ville det hele løbe igennem? 

Måske et dumt spørgsmål, men jeg er ny iværksætter.

Tak på forhånd!

Der mangler et par oplysninger for at der kan gives et meningsfyldt svar.

Hvad er det for noget arbejde du laver? Sælger du varer til dem eller leverer du en ydelse.

Er du ansat hos det amerikanske firma og bor i DK eller?

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og en Partner som bor i USA sælger nogle ting på en web-shop men vi vil ikke foresætte før vi ved alt er i orden.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fattigrøv:

Mig og en Partner som bor i USA sælger nogle ting på en web-shop men vi vil ikke foresætte før vi ved alt er i orden.

Bor du i DK?

Har i registreret en virksomhed?

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i Danmark ja. Det er ikke en registreret virksomhed ENDNU. Men det bliver den snart, så bare antag den som registreret i denne sammenhæng så jeg ikke behøves spørger to gange.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et selskab der stiftes - så betales selskabsskat i DK af overskud og af det du hæver betales svarende til personlig skat ved alt andet arbejde det vil du nok behøve en revisor til

Er det virksomhed så betales personlig skat (ganske som fra andet arbejde) af overskud - med mindre du kører VSO hvor du beskattes svarende til selskabsskat af det du ikke hæver og personskat af det du hæver - det vil du nok behøve en revisor til

Virksomhed / selskab drevet fra danmark og dig som dansk - alt helt alm. danske skatteregler - helt alm dansk selskabsskat og personskat - selskabsskat 23,5% - 22% næste år - personskat efter fradrag inkl am bidrag ca 44% op til topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet bliver det ikke registeret i Danmark da ham jeg arbejder med skal stå med det i USA. Og forhåbentligt er der nogen her der kan fortælle mig lidt om det også. 

Jeg er 19 år, og har ikke max erfaring i dette felt. Men jeg har set dig omkring, også i en facebook gruppe, hvis jeg husker rigtig. Er det sådan jeg kan kontakte dig på din facebook eller på en mail? Har nogle spørgsmål og tror det ville være nemmest. Hvis du har tid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fattigrøv:
Er det sådan jeg kan kontakte dig på din facebook eller på en mail? Har nogle spørgsmål og tror det ville være nemmest. Hvis du har tid.
nej tak - jeg holder mig gerne til steder hvor andre kan lytte med og - rette med hvis der er noget at rette Stick out tongue

Du bør finde en revisor. Drives det rent faktisk fra et amerikansk selskab og slet ikke fra Danmark, så er det amerikansk skat for selskabet som udgangspunkt - men drives det rent faktisk fra danmark - så er det ikke bare lige til - for driver du det rent praktisk herfra - vil du formentlig jo være underlagt de alm. pligter for dansk momsregistrering og dermed selskab/virksomhed i dit navn.

Du personligt - vil være skattepligtig i DK når du bor her og har tilhørsforholdet her -  af evt løn og udbytte osv.

Jeg synes du skal finde en rådgiver mod betaling (og sådan en er jeg ikke) - en revisor - og der må du komme med meget mere præcis beskrivelse af hvad du påtænker helt konkret i detaljer, så du ikke får stukket fingrene i en hvepserede Stick out tongue god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden, jeg kigger på det. Har fundet en rådgiver og er ved at finde ud af det hele. Firma'et er registreret i USA af en statsborger. Og så vidt jeg har forstået på det hele, er det eneste jeg behøves at bekymre mig om at betale min Skat og således. Men høre mig lige yderligere bare for at være på den sikre side.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)