Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt, større projekt. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense SV
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Look-A Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igennem mit studie blevet inspireret til at bygge videre på en idé jeg fik for 6-7år siden. Dengang var jeg kun 22 og lige startet på min webintegrator uddannelse, og følte mig hverken rustet eller moden nok til at varetage et sådant projekt.

Nu har jeg arbejdet som freelancer over en periode på 4 år, og har været selvstændig, og selv vokset med opgaven til et sådant projekt, og føler jeg kan tage skridtet.

Umiddelbart er idéen stadig ikke brugt, og nogen vil umiddelbart mene det er fordi den ikke er værd at bygge på. Jeg er dog af en anden mening, og mener selv det modsatte. At til forskel for 6-7år siden, er udviklingen først kommet til at udføre idéen nu.

Nu er der så det næste problem. Jeg ved at programmeringen af et så stort projekt er langt udover mine evner, da jeg primært er stærkt i rådgivningen, coachingen, og salg og markedsføring af selve produktet. Jeg er som sådan ikke interesseret i at indgå et partnerskab, og har derfor sparet små 20.000 op, søgt 35.000 i crowdfounding som en begyndelse. 

I forhold til rådgivning er jeg lidt ude i om jeg bør søge patent på min idé, som er en online portal der skal skabe mere dynamik indenfor jobsøgningen. Spørgsmålet er om man kan søge patent på den slags??

Derudover, er der nogle aspekter i betalingen til sitet, så det kan køre rundt, og til at dække udgifterne til programmører osv. som jeg gerne vil have dækket ind, og jeg er lidt i tvivl om hvor jeg kan trække betalingen fra. Om det skal være de arbejdsløse der skal betale for deres "dynamiske" profiler, med en mulighed for at søge om tilskud ved kommune og A-kasse, eller om det skal være et årligt eller månedligt beløb for et eventuelt firma, for at kunne benytte og finde oplysninger på siden. Begge dele har selvfølgelig fordele og ulemper.

I forhold til min målgruppe, og min afsætning VED jeg at der er marked for dette, dog skal jeg som sagt outsource rigtig mange af mine opgaver og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe dette an også.

Jeg håber der sidder nogle med nogle inputs :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent er på tekniske opfindelser af nyhedsværdi og opfinderhøjde og kan ikke tegnes på en ide, en plan en måde at gøre ting på. Du kan derfor ikke som sådan beskytte din idé. Alle vil, når du har den offentlig, kunne efterligne metoden online, og du må så bare være først og bedst

Jeg synes du skal undersøge dine muligheder-  Vil arbejdsløse betale for en profil? Spørg evt en række mennesker uden for et jobcenter om du lige kort må tale med dem om din idé eller find anden måde at undersøge det marked på - vil firmaer betale - undersøg alt du kan, så du ikke bruger en masse penge, på noget der måske ikke er så let solgt som du tror

Måske skulle du starte med at tale med en a-kasse om dine basis tanker, og høre hvad de så af muligheder - Har du egen a-kasse var det et sted at starte måske

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Lucca

Det lyder da spændende, jeg har selv været på lidt af den samme rejse - jeg har været freelancer siden 2009, og er nu ved at lægge forretningen lidt om.

Mht patent, så glem det ! du kan som udgangspunkt ikke tage patent på software, ok reglerne er lidt "mudrede" her, men det gør det bare uatraktivt at bruge penge og ressourcer på patent (og hvad gør du så i øvrigt når et stort kinesisk firma bryder dit patent ? - sådanne patenter er stort set umuligt at forsvarer som iværksætter)

mht betaling/forretningsmodel så er det jo her du skal ligge dine ressourcer - noget at det første du bør gøre er at tage fat i nogle arbejdsløse, a-kasser osv og snakke med dem om din idé og få noget feedback. Herefter laver du så en "MVP" (Minimum Viable Product) - det vil sige en meget "tynd" og billig udgave af din idé som du så begynder at få testet - lad være med at gå all-in fra dag 1 - du gør dig lige nu en masse antagelser, det er vigtigt at få dem verificeret eller afkræftet hurtigst muligt, og gerne før du har brugt alle pengene.

Mht outsourcing, så er det en rigtigt god idé - du bør koncentrerer dig om forretningsdelen, og få andre til at stå for udviklingen - hvis du har mod på det, er der mange penge at sparer ved at ligge udviklingen offshore - det er dog ikke uden faldgruber - du kan finde lidt tips og tricks her: www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-udviklere-fra-hele-verden/ - vi hjælper dig selvfølgelig også gerne

Anyway

Held og lykke med dit projekt

//Morten

Fra Odense SV
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 128
Fra  Look-A Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak det vil jeg læse op på, også skal jeg nok tage kontakt hvis det bliver relevant.

Jeg har været i kontakt med arbejdsløse, næste skridt er akasse og evt. kommunens afdeling for arbejdsledige, også skal der sikkert sendes nogle ansøgninger for at komme i betragtning til dette, denne proces er jeg allerede igang med, i håb om at priserne kan blive så lave at en arbejdsløs vil kunne betale. Men vi regner med de første mange bliver uden betaling så det er mere attraktivt for en eventuel virksomhed at købe sig ind, det kræver bare et MEGET stort portefolie men starter man med de snart nyuddannede og elever der søger lærepladser eks. så vil dette ikke være helt umuligt at bygge videre på, hvilket lige nu er planen. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)