Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af varer til mig selv gennem virksomheden

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der beskæftiger sig med at fremstille hjemmesider.

Nu har jeg så brug for privat at købe nogle bilreservedele - deværre et sted hvor de kun sælger til firmaer, dvs. man skal have et CVR nummer

Er det lovligt at købe f.eks. bilreservedele, der intet har med min virksomhed og trække købsmomsen fra i virksomheden? Og herefter sælge til mig selv + moms og indbertete salgsmomsen?

Et eksempel kunne være at jeg købte en vare gennem min virksomhed til 125 kroner inkl. moms og solgte den til mig privat for 125 kroner inkl. moms. Bagefter indberetter jeg 25 kroners købsmoms og 25 kroners salgsmoms.

For min virksomhed er det jo netto nul - men er det lovligt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste problem kunne være, at det jo ikke er en del af din brancheregistrering - men så længe det ikke er beløbsmæssigt bliver en hovedbranche eller er over 300.000 som jeg husker det, så skal du ikke ha bibranche - og så kan jeg slet ikke se et problem, forudsat du sørger for, at det går hurtigt med videresalget, så virksomheden i princip samme dag har samme udgift og indtægt og købsmoms jo udlignes af salgsmoms.

Vær opmærksom på, at du derved har handlet b2b og ikke har b2c rettigheder, reklamationsret osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)